جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رؤیا دهقانی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد از انتشار اولین شماره فصلنامه علمی پژوهشی با عنوان «آیینه اخلاق» با گستره کشوری و به صاحب امتیازی حوزه های علمیه خواهران کشور خبر داد.

رؤیا دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، اظهار کرد: رسانه همیشه با ابزار جدید وارد میدان می شود ولی هنوز رسانه های مکتوب به عنوان ماندگارترین دنیای رسانه مورد توجه پژوهشگران و اصحاب قلم قرار دارد.

وی افزود: با توجه به ارتقای سطح پژوهشی بانوان طلبه استان یزد و فراهم کردن بستر مناسب برای چاپ مقالات ارزشمند آنان، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور تهیه و چاپ فصلنامه ای با موضوع و محوریت علوم اسلامی و با رویکرد انعکاس جدیدترین دستاورهای علمی و نظریات در حوزه اخلاق تربیتی، فقهی، پزشکی، مدیریتی و خانوادگی را به حوزه علمیه خواهران استان یزد سپرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: مراحل دریافت مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی شد و سرانجام مجوز این فصلنامه در اواخر سال 98 با صاحب امتیازی حوزه های علمیه خواهران کشور و مدیر مسئولی حجت الاسلام مبینی و سردبیری حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد به شماره ثبت 86085 صادر شد.

دهقانی بیان کرد: بلافاصله پس از دریافت مجوز، مراحل چاپ و انتشار آن در دستور کار اعضای هیئت تحریریه که مدت ها چشم انتظار صدور مجوز بودند قرار گرفت و اولین شماره آن در بهار 99 منتشر شد و بزودی فصلنامه تابستان نیز منتشر می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مجله زمینه‌ را برای تبادل اندیشه و همکاری دانش‌پژوهان، پژوهشگران،  طلاب و اساتید حوزه علمیه فراهم می‌کند که در اولین شماره آن هشت موضوع بعد از بررسی توسط سردبیر، داوری و تأیید هیأت تحریریه آماده چاپ شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: در این شماره مقاله هایی با عناوین «امکان سنجی اخلاق مراقبت در حیات اخلاقی حضرت زهرا(س)»، «تحلیلی بر اخلاق مدیریت بحران در سیره حضرت زهرا(س)»، «تحلیل اخلاق مادرانه حضرت زهرا(س) در مقایسه با نگاه فمینیسم»، «حیای گفتار در زندگی حضرت زهرا(س)»، «شاخصه های اخلاق بندگی حضرت زهرا(س)»، «اصول و راهکارهای اخلاقی حاکم بر اشتغال زنان» و «بررسی نقش و تأثیر اخلاق اسلامی کار بر فرهنگ سازمانی و سلامت اداری کارکنان زن حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی یزد»، به چاپ رسیده است.

دهقانی افزود: اساتید و طلاب پژوهشگر و علاقه‌مند در سراسر کشور می توانند مقالات خود را از طریق ایمیل yazd@whc.ir، مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد(معاونت پژوهش) و یا از طریق اتوماسیون ارسال کنند تا پس از تأیید هیأت داوران در نوبت چاپ نشریه قرار بگیرد.

بر پایه این گزارش، استان یزد چهارمین استانی است که موفق به کسب مجوز چاپ مجله با گستره کشوری در حوزه های علمیه خواهران کشور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha