شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شورای علمی پژوهشی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: انجام پژوهش‌های تکراری و کار شده و یا موضوعات بسیار ساده موجب هدررفت انرژی و پتانسیل حوزه‌های علمیه و بالتبع طلاب و اساتید می شود و پیشنهاد و تصویب موضوعات کاربردی و بروز موجب پیشرفت امر پژوهش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، معصومه ناطقی خمسه، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان، صبح امروز در جلسه شورای علمی پژوهشی حوزه خواهران استان با اشاره به وظایف این شورا، اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای تشویق و ترغیب طلاب به انجام فعالیت های پژوهشی از وظایف عمده این شورا و اعضای آن است.

وی در ادامه افزود: طلاب باید در کنار انجام پژوهش‌های فردی، مهارت های لازم جهت تحقیقات گروهی را کسب نمایند که مسابقات گروهی رشد می تواند بهترین بستر در این امر باشد تا استعدادهای پژوهشی شکوفا و به مرحله بروز برسد و شاهد آثار مفیدی باشیم.

ناطقی خمسه با تأکید بر نو و جدید بودن موضوع تحقیقات، گفت: انجام پژوهش های تکراری و کار شده و یا موضوعات بسیار ساده موجب هدررفت انرژی و پتانسیل حوزه های علمیه و بالتبع طلاب و اساتید می شود و پیشنهاد و تصویب موضوعات کاربردی و بروز موجب پیشرفت امر پژوهش می شود.

وی بیان کرد: نظر به نقش کادر و اساتید مدارس در تشویق و ایجاد مهارت آموزی برای طلاب، در این جلسه ضمن طرح پیشنهادات مختلف برای توان افزایی و ارتقاء اساتید و کادر نهایتا با بررسی جوانب پیشنهاداتی برای این امر مقرر شد، زیرا که فاقد شیء نمی تواند معطی شیء باشد و کادر و اساتید ابتدا باید خود کار علمی انجام داده باشند تا طلاب را آن سمت سوق دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha