چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تبلیغات اسلامی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در گام دوم تبلیغ نقش آحاد مردم در فضای جامعه برای پیشبرد اهداف اندیشه ناب اسلام و امام خمینی(ره) باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، در همایش گام دوم تبلیغ که با حضور فعالان فرهنگی تبلیغی حوزه‌های اجتماعی، در همدان اظهار کرد: هدف از برگزاری همایش انتقال این پیام است که در گام دوم تبلیغ نقش آحاد مردم در فضای جامعه در پیشبرد اهداف اندیشه ناب اسلام و امام خمینی(ره) مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در اندیشه دقیق اسلام و مکتب امام پیشبرد اهداف اسلام بستگی به همت و عزم راسخ آحاد مردم دارد، ادامه داد: بر این اساس باید در راستای تحقق راهبرد مردمی‌سازی تبلیغ با کمک فکری و عملیاتی این مبلغین راهکار عملیاتی آن را پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام نظیری با تأکید بر اینکه مردمی‌سازی تبلیغ دارای دو معنا است، عنوان کرد: معنای نخست به معنی پشتیبانی از امر تبلیغ است که در اندیشه امام خمینی(ره) به خوبی مشاهده می‌شود؛ سیره دقیق در اندیشه امام خمینی(ره) و الگوی مبارزه ایشان در کتاب الف، لام، خمینی بیان شده که این راهبرد در سیره ایشان به خوبی در این کتاب ارائه داده شده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) در راهبردهای مبارزاتی ایجاد حرکت در آحاد مردم را مورد توجه قرار دادند، لذا باید به این امر به عنوان یک راهبرد حضرت امام(ره) نگاه کرد؛ در امر مواسات و کمک مؤمنانه، مردم همدان با ایجاد پویش مهربانی در بخشش اجاره بها مؤمنین دست به دست هم دادند، به گونه‌ای که شاهد بخشش اجاره بها به میزان ۸ میلیارد ریال در شهر همدان بودیم و  اثرگذاری معنوی در فضای جامعه و شکل‌گیری اخوت بین مؤمنین دارای ارزش بالاتری از ارزش ریالی آن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هدان با بیان اینکه جامعه بین‌الملل امروز ارزش تفکر انقلابی را به خوبی مشاهده کرد، گفت: معنای دوم راهبرد مردمی‌سازی تبلیغ آحاد مردم است که هر فردی در هر جایگاه و پست نسبت به پیشبرد ارزش‌های جامعه اسلامی مسئول است و هیچ کس نمی‌تواند از این مسئولیت شانه خالی کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آیات سوره عصر  فقط کسانی دچار خسران نمی‌شوند که در مسیر پیشبرد اسلام و پایه‌گذاری ارزش‌های اسلامی و تقوا حرکت کنند، لذا مؤمنین حق ندارند نسبت به یکدیگر متفاوت باشند، بلکه باید یکدیگر را در این حرکت یاری دهند.

حجت‌الاسلا نظیری تأکید کرد: شهید حسین همدانی، حاج قربان‌علی ارغوان، شهید قاسمی، حاج مسکین، حاج کریم آروانه که تصاویرشون در جایگاه قرار داده شده، افرادی هستند که هر یک در سنگر خود یک مبلغ بودند و نقش اساسی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشتند، چراکه گاهی یک راننده تاکسی یا کارمند و  پزشک در جامعه می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته باشد و فرصت شغلی خود را به یک فرصت تبلیغی تبدیل کند.

وی افزود: امروز حوزه اثرگذار در جامعه، تبلیغ عملی است، لذا هر کسی که قصد دفاع از انقلاب اسلامی را دارد باید از کارآمدی اندیشه انقلاب اسلامی در عمل بتواند دفاع کند که این اندیشه ۴۰ سال است که توانسته استقامت کند و امروز در جهان حرف برای گفتن دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha