جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/کلنگ زنی مجتمع آموزشی فرهنگی- آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: در این شرایط دشمنان و استکبار جهانی جنگ فرهنگی را راه انداخته اند و در چنین شرایطی حوزه باید در خط مقدم باشد و این توطئه های دشمنان را خنثی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی پروژه مجتمع آموزشی فرهنگی کریمه اهل بیت(ع)، فقه اهل بیت(ع) را کلام الهی دانستند و عنوان کردند: این فقه با فقه های دیگر قرن ها بعد از پیامبر بوجود آمد متفاوت است.

ایشان افزودند: بنی امیه و بنی عباس خواستار این بودند که فقه دیگری در مقابل فقه اهلبیت(ع) ایجاد کنند، اما به این نکته معترف بودند که کاملترین نوع فقه، فقه اهلبیت(ع) است.

این مرجع تقلید گفتند: قبلا فقه اهل بیت(ع) صرفا در حوزه ها وجود داشت، اما امام راحل این فقه را به صحنه اجتماع کشاندند، این فقه پاسخگوی نیازهای بشری بوده و رهبر معظم انقلاب نیز آن را دنبال می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شدند: امروز باید در مدارس علمیه که احداث می شود، فقهای مهذب و باسواد تربیت شود که با تلاش و کوشش بتوانند پاسخگوی شبهات باشند.

ایشان اضافه کردند: در این شرایط دشمنان و استکبار جهانی جنگ فرهنگی را راه انداخته اند و در چنین شرایطی حوزه باید در خط مقدم باشد و این توطئه های دشمنان را خنثی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha