جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه استان یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به وظیفه حوزه های علمیه در تربیت طلاب، گفت: هر چه برای تربیت طلاب، وقت گذاشته شود خداوند جبران می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد در جلسه معاونین آموزش مدارس استان، ضمن تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع از زحمات معاونین مدارس تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه بیان کرد: حوزه های علمیه کار تربیت فرمانده برای سپاه امام زمان(عج) را به عهده دارد. سرباز را دیگران نیز می توانند تربیت کنند اما وظیفه مهم حوزه های علمیه تربیت فرمانده است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به آیات مدح و ذم دنیا، بیان کرد: فردی نزد امام صادق(ع) آمد و عرض کرد، دنیاطلب شده‌ایم و به دنبال به دست آوردن دنیا هستیم. حضرت فرمودند: «برای چه به دنبال دنیا هستید؟»، گفت: برای این که نیازهای خانواده را برطرف کنیم و به زیارت خانه خدا برویم. حضرت پاسخ دادند: «این طلب دنیا نیست، بلکه طلب آخرت است»؛ همچنین امام باقر(ع) فرمودند: «کسی که دنبال کسب و کار باشد به جهت بی نیازی از مردم، روز قیامت چهره او مانند ماه و ستارگان در مقابل خداوند می‌درخشد.

وی  ادامه داد: در برخی از آیات نیز دنیا مورد مذمت قرار گرفته و آن را به عنوان متاع غرور و ثمن بخس معرفی کرده است. اما جمع بین آیات و روایات مدح و ذم دنیا سخن امیرمؤمنان(ع) در خطبه ۸۲ نهج البلاغه است که می فرمایند: «مَنْ أَبْصَرَ بِهَا بَصَّرَتْهُ وَ مَنْ أَبْصَرَ إِلَیْهَا أَعْمَتْهُ؛ کسی که با چشم بصیرت به آن بنگرد او را آگاهی بخشد، و آن کس که چشم به دنیا دوزد کوردلش می کند».

حجت الاسلام والمسلمین شمس افزود:  اگر دنیا را وسیله قرار دادیم، خوب است، اما اگر دنیا هدف شد این مورد مذمت قرار گرفته است.

عضو شورای حوزه علمیه استان یزد در پایان گفت: تربیت فرمانده برای سپاه امام زمان(ع) نعمتی از طرف خداوند است که باید قدردان باشیم و مطمئن باشیم هر چه برای تربیت طلاب، وقت گذاشته شود خدا جبران می‌کند و این جبران خدا، گاهی در فرزندان انسان است، گاهی در نوه‌ها و نسل انسان.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عباس IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    0 0
    خدا توفیق دهد
  • محمد IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    0 0
    عالی بود
  • بی نام IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    الهی امام زمان از همه راضی باشند