سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بانوان جهادگر سلامت

حوزه/معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران قزوین با اشاره به فعالیت‌های طلاب مدارس علمیه خواهران استان قزوین در مقابله با ویروس کرونا گفت: کرونا با همه آسیب‌هایش نگاه ها را به سمت عواطف انسانی سوق داد.

اکرم نظری در گفتگو با خبرگزاری حوزه در خصوص فعالیت‌های طلاب مدارس علمیه خواهران استان قزوین در عرصه  مقابله با ویروس کرونا با شعار همگام با مدافعان سلامت همراه با مردم اظهار داشت: شیوع این ویروس گرچه ترس و وحشتی بر دل انسانها ایجاد کرد و عزیزانی را از میان ما بر دیار باقی راهی کرد؛ اما حداقل نگاه ها را به سمت عواطف انسانی سوق داد و مردم ایران عزیز را در این آزمون الهی به موفقیت رساند. چرا که این امداد رسانی و کمک به همنوعان در جای جای کشور موج می زد.  

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران قزوین ادامه داد: حضور گروه های جهادی در امر تولید و توزیع محصولات بهداشتی- درمانی، ضدعفونی خیابان و حضور در غسالخانه ها  از جمله مثالهای همدلانه است که نشان می دهد دفتر جنگ هنوز باز است و گزینه حمله و هجوم روی میز و جهاد همیشه باقی است و جهادگر در میدان تلاش حضور دارند. در مواقع بحرانی حس مشترک همدلی همچون ۸ سال دفاع مقدس به سراغ انسان می آید تا در مقابل دشمن بایستد و به دیگران کمک کند و در این عرصه با استعانت از الطاف خداوند و توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تلاش های مجدانه طلاب جهادگر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در زمینه پیشگیری از ویروس منحوس کرونا اقداماتی صورت گرفت.

وی در خصوص فعالیت های طلاب جهادگر خواهر بیان کرد: در ابتدای شیوع ویروس دو جلسه با مرکز مدیریت برادران استان منعقد گردید که مصوب شد طلاب تلاشگر و جهادی فراخوان شوند و هر کدام به نسبت استعدادها بسته به موقعیت زمانی و مکانی در گروه های جهادی ایفای وظیفه نمایند.

نظری افزود: گروه قرارگاه جهادی حضرت خدیجه (س) با همکاری مرکز خدمات استان در سالن مدرسه علمیه فاطمیه (س) و قرارگاه جهادی حضرت زینب(س) با همکاری موسس  مدرسه علمیه زینبیه (س) در سالن مدرسه جهت تهیه و دوخت ماسک و گان با حضور سرکارخانم محمدبیگی نماینده منتخب شورای اسلامی استان و مدیران حوزه های علمیه خواهران و برادران و هیئت همراه تجهیز و افتتاح شد.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران قزوین گفت: در فاصله زمانی دو ماه ۶۸ نفر در این قرارگاه ها به تولید ماسک پرداخته و ۴۳ نفر در قرارگاه های جهادی بسیج محلات و منزل متعهد شدند در رفع نیازهای مردم شهر تلاش کنند و برخی از اساتید و طلاب حاذق و خیاط نیز در این عرصه ها خدمت رسانی کردند همچنین ، ۱۲ نفر دوخت لباس پرستاری و ایزوله نمودن آن را متقبل شدند و ۵ نفر تولید شیلد برای مدافعان سلامت را انجام می دادند.

وی با بیان اینکه ۳۲ نفر از طلاب ضمن تهیه مواد ضدعفونی کننده به منازل و روستاهای محروم رفته بودند؛ عنوان کرد: این طلاب در شهرهای کوهین، آقابابا، شریفیه، کهک، اسفروین، خرمدشت، دیال آباد و مهرگان به توزیع مواد ضد عفونی کننده و مواد غذایی و سبد کالا  پرداخته وضمن روحیه بخشی و دلجویی از نیازمندان با مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  میثاق دوباره ای بستند.

نظری خاطر نشان کرد: ۷  نفر از طلاب در بیمارستان بوعلی سینا و ولایت استان که مخصوص بیماران کرونایی بود با کادر درمان و پرستاران همکاری نموده و  ۱۲ نفر از بیماران دلجویی نموده و  به بیماران در تمام حالات اعم از غذا خوردن، نشستن، برخاستن و...رسیدگی می کردند همچنین تماس با خانواده بیماران و ایجاد شادابی در روحیه بیماران، قرائت دعا و قرآن در کنار تخت بیماران و دعوت به استغاثه از امام عصر(عج) از جمله فعالیتهای آنان بود که  روحیه بخشی  به بیماران توسط ۱۶ نفرو ۲  طلبه نیز از مبتلایان به این ویروس عیادت می نمودند.

وی با اشاره به اینکه از بین ۱۰نفر داوطلب که برای تغسیل و تدفین اعلام آمادگی کرده بودند ۳ نفر دعوت  به این امر شدند؛ ادامه داد: در مقوله مذکور ۸ نفر از خواهران در طرح غربالگری با علوم پزشکی استان همراه بوده و ۵ نفر هم به صورت مشاوره تلفنی پاسخگوی مسائل بهداشتی، فقهی و اخلاقی می بودند.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران قزوین خاطر نشان کرد: از ۲۶۷ نفر از فعالان فضای مجازی ۲۷ نفر مدیر و مسئول  به صورت مستقل و گروهی در امر خانواده، روحیه بخشی و نشاط آوری، بهداشتی و پزشکی، تربیت فرزند و  اخلاق، سیره شهدا و سیره علماء در فضای مجازی تولید محتوا نموده و طلاب را ارتقاء علمی و بصیرت افزایی می نمایند.

نظری در خصوص فعالیت های فرهنگی مجازی عنوان کرد: در پیام رسان داخلی بله و ایتا انواع مسابقات فرهنگی برگزار شده از جمله جشن نیمه شعبان، طرح پویش هرخانه یک جشن، سوالات مهدوی، سوالات انقلابی- خانوادگی و کتابخوانی جذبه عشق، پای درس استاد، عکس از محافل قرآنی خانواده و نقاشی کودکان  از جمله این فعالیت ها بود همچنین با توجه به قرارگرفتن نیمه شعبان و میلاد مسعود امام حق و حجت منتخب مبلغ ۹ میلیون و ۶۹۰هزار تومان (۵ رأس  گوسفند قربانی) جهت نذر قربانی و سلامتی امام زمان(عج) و رفع بلا از جامعه بشریت جمع آوری و بین تعداد کثیری از نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: ۱۲ میلیون تومان جهت تهیه سبد کالا و مواد غذایی بین طلاب نیازمند و فقرا و مستحقین سطح شهر جمع آوری و توزیع شد و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای کمک به هموطنان سیل زده استان سیستان و بلوچستان واریز گردید همچنین  مبلغ یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان جهت قرارگاه‌های جهادی جمع آوری وهزینه شد.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران قزوین در خصوص سایر فعالیت ها ابراز داشت: استعدادیابی طلاب و گروه بندی آنها برای انجام تبلیغ مجازی در ماه رمضان، گروه بندی اساتید برای ارسال محتوای تبلیغی متناسب با تدریس و تخصص خود، تلاش برای انجام ایجاد انگیزه برای برگزاری جشنهای خانوادگی در نیمه شعبان و احیای این شب، برگزاری مسابقات فرهنگی مهدویت؛ خانوادگی؛، معرفی کتابهای اخلاقی و تربیتی و سیر مطالعاتی، برگزاری مسابقات نهج البلاغه و کتابخوانی ، بیان احکام به صورت روزانه، روز شمار معنوی همراه با ذکر ادعیه و مناجات، پاسخ به شبهات دینی و مسائل روز و ختم صلوات، قرائت حدیث شریف کساء و جزء خوانی قرآن از جمله ختم دعای فرج ، تلاوت ادعیه و مناجات های صحیفه سجادیه، زیارت عاشورا ، روز شمار ادعیه وارده از جمله فعالیت های روزانه طلاب در فضای مجازی می باشد.

نظری تشکیل گروه  آموزش بازیهای شاد وسالم ویژه کودکان خردسال برای روزهای کرونایی درخانه بمانیم را از دیگر فعالیت ها برشمرد و افزود: با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه و صداسیما مصوب شد برنامه ترحیم اموات کرونایی در فضای مجازی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کاظملو به مدت ۶ شب جمعه برگزار گردد و در این مدت سامانه  ختم صفحه ای قرآن کریم در سطح شهرستان راه اندازی شده وبا مدیریت طلاب خواهر ختم صفحه به صفحه قرآن کریم انجام گیرد همچنین لازم به ذکر است  اعلام آمادگی طلاب برای بیمارستان های تهران، ضد عفونی کردن منزل همسایه های  سالخورده، خرید روزانه بانوان سالخورده مساجد از دیگر فعالیتهای طلاب این استان است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha