جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دوران طلبگی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت یزد از نقش بالای اساتید در بهبود سیستم آموزشی و ارتقاء سطح کیفی تدریس سخن به میان آورد و گفت: استفاده از مثال های مناسب، یکی از مهارت های مؤثر در تدریس برتر است که بر میزان اثربخشی تدریس کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، نشست هم اندیشی اساتید و کادر مدیریتی مدرسه علمیه سفیران هدایت یزد با موضوع بهبود وضعیت آموزشی و تهذیبی این مدرسه علمیه برگزار شد.

 حجت الاسلام گرج، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت یزد در این نشست از نقش بالای اساتید در بهبود سیستم آموزشی و ارتقاء سطح کیفی تدریس سخن به میان آورد و گفت: استفاده از مثال های مناسب، یکی از مهارت های مؤثر در تدریس برتر است که بر میزان اثربخشی تدریس کمک خواهد کرد.

وی ارائه چارچوب کلی درس در ابتدای تدریس را گامی مهم دانست و اظهار داشت: توجه به این امر علاوه بر اینکه سبب ارائه منطقی بحث و مانع پراکنده گویی و اتلاف وقت می شود، به طلاب نیز کمک خواهد کرد تا با شناخت کامل، سیر مطالب آموزشی را دنبال کنند.

حجت الاسلام گرج، مدیریت و توانایی برقراری نظم در کلاس را یکی از مهمترین عوامل در بهبود سیستم آموزشی دانست و ابراز داشت: علاوه بر تدریس، مدیریت رفتار طلاب نیز نشانه توانایی اداره کلاس از سوی استاد بوده و ارزیابی درس گذشته نیز از عوامل اصلی بهبود سیستم آموزشی می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha