جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شمس مدیر حوزه یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمس گفت: متأسفانه برخی از مسئولین اعتقادی به مقوله ولنگاری فرهنگی نداشته و برگزاری اردوهای مختلط را امری مذموم نمی دانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، به ولنگاری فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: برخی از افراد در کشور درصدد آن هستند که با این فعالیت ها، فرهنگ غنی اسلامی را از جامعه ما خارج کنند.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به انجام برخی از مصادیق ولنگاری های فرهنگی در استان یزد افزود: متأسفانه برخی از مسئولین اعتقادی به مقوله ولنگاری فرهنگی اعتقاد نداشته و برگزاری اردوهای مختلط را امری مذموم نمی دانند.

حجت الاسلام و المسلمین شمس با بیان اینکه نکته مهمی که همه مسئولین باید بدان توجه داشته باشند ضرورت پاسداری از ارزش های اسلامی است، خاطرنشان کرد: برای پایداری این ارزش ها خون های زیادی ریخته شده و شهدای گرانقدر زیادی تقدیم انقلاب شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به منظور انسجام بیشتر در مسائل فرهنگی و حفظ وحدت بین حوزه و دانشگاه، کمیته ای میان این دو نهاد تشکیل شده است، گفت: در این کمیته، مسئولین نهاد رهبری در دانشگاه ها و دو تن از معاونین حوزه علمیه حضور دارند که یکی از مسائل مورد بحث در این کمیته مسائل فرهنگی استان بوده است.

 مدیر حوزه علمیه یزد با تأکید بر اینکه بهترین عمل برای برخورد با مظاهر ولنگاری فرهنگی و جلوگیری از رواج و تکرار آن فرهنگ سازی است، تصریح کرد: با این کار می توان تا حد زیادی وجود چنین معضلاتی را در جامعه کنترل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس در پایان افزود: اختلاط بین زن و مرد یا دختر و پسر از جمله مواردی است که از نظر اسلام، روانشناسی و جامعه شناسی امری مذموم بوده که با فرهنگ سازی و وحدت دستگاه های فعال در عرصه فرهنگ می توان آن را کنترل و در جهت مناسب فرهنگ سازی کرد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha