سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله موحدی کرمانی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت ایران هیچ گاه حادثه دلخراش منا را فراموش نخواهد کرد، گفت: آل سعود در حقیقت مزدور آمریکایی‌هاست و اجازه نمی‌دهد مسلمانان در سایه وحدت و آرامش از برکات معنوی حج بهرمند شوند و باید از خدا درخواست کنیم تا ان شاءالله مدینه و مکه را از دست این جنایتکاران آزاد کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلی تهران برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) و گرامیداشت اولین سالگرد شهدای منا، گفت: حکومت سفاک عربستان به جای اینکه امنیت را در  حریم امن الهی برقرار کند، مسلمانان را به خاک و خون می‌کشد.

وی با بیان اینکه ملت ایران هیچ گاه حادثه دلخراش منا را فراموش نخواهند کرد، اظهار داشت: آل سعود در حقیقت عمال و مزدور آمریکایی‌ها هستند و اجازه نمی‌دهند مسلمانان در سایه وحدت و آرامش از برکات معنوی حج بهرمند شوند و باید از خدا درخواست کنیم تا ان شاءالله مدینه و مکه را از دست این جنایتکاران آزاد کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به مسئله حقوق های نجومی اشاره کرد و با بیان اینکه دریافت کنندگان این حقوق‌ها به مردم خیانت کرده‌اند، تصریح کرد: مدیرانی که حقوق‌ و دریافت‌های کلان داشتند آیا نمی دانند نظام اسلامی بر پایه عدل و ساده زیستی استوار است؟ آقایان بگویند در این حقوق ها کجا عدل و انصاف رعایت شده است.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند؛ به علت مسئله حقوق‌های نامتعارف، غیرشرعی و غیرقانونی، اعتماد مردم و جوانان نسبت به مسئولان دولتی خدشه وارد شده است، و این چیز کمی نیست. وقتی مردم اعتمادشان سلب شود یعنی چه؟ یعنی مردم را از دست می دهیم. مردم سرمایه نظام هستند. مسئولان باید پاسخ بدهند که براساس چه معیار و امتیازی و به دلیل انجام کدام کار ویژه این حقوق ها پرداخت شده است.

وی افزود: آیا آنها برخورد امیرالمومنین(ع) با برادر خود عقیل و یا طلحه و زبیر را که از دانه درشت‌ها بودند نشنیده اند؟ بنده همان توصیه به تقوا را به این آقایان عرض می کنم، زیرا حیف است دین، شرف و کرامت انسانی خود را با متاعی فانی و دنیایی بفروشید.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به مناسبت های این هفته، به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان نظامی اشاره کرد و افزود: ایشان در دیدار مسئولان و متخصصان وزارت دفاع، توفیقات وزارت دفاع و نیروهای مسلح را در طراحی و ساخت انواع سامانه‌ها و تجهیزات پیشرفته موشکی، راداری، دریایی، زرهی، پهباد، مراکز ارتباطی تولید سامانه های پدافند موشکی با بردهای کوتاه، متوسط و بلند تبریک گفتند و خواستار افزایش توان دفاعی و تهاجمی کشور شدند.

خطیب جمعه تهران خطاب به مسئولان وزارت دفاع، گفت: درود و رحمت خدا بر شما که به توصیه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری اهتمام ورزیدید و دانش خود را در این زمینه بالا بردید و به خواست خدا رعب و وحشتی در دل دشمنانتان ایجاد کردید.

آیت الله موحدی کرمانی به بیانات رهبر معظم انقلاب در افزایش قدرت نظامی نیرو‌های مسلح اشاره کرد، و بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که توسعه صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی و حق مسلم کشور است و لذا در دنیای امروز که قدرت های زورگو و فاقد اخلاق انسانی که از هیچ جنایاتی دریغ نمی کنند، توسعه صنایع دفاعی حق طبیعی و مسلم ماست.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به اول ذی الحجه سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) خطاب به جوانان گفت: اگر نوع رفتار و برخورد زن و شوهر نسبت به همدیگر بر اساس موازین شرعی باشد، زندگی شیرین و پربرکتی را تجربه خواهند کرد.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha