پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله ضیاءالدین نجفی  تهرانی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران، با بیان این که مسئولان باید قدر این ملت را بدانند، تأکید کرد: ملت ایران در عرصه های مختلفی که به حضورشان نیاز باشد، حضور و پایداری خوبی دارند، از این رو مسئولان باید از هر فرصتی برای خدمت به آنان و افزایش دلگرمی آنها نسبت به انقلاب و نظام، استفاده کنند.

آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در خصوص مهمترین شاخصه های یک دولت در تراز انقلاب اسلامی، اظهار داشت: معیارهای یک دولت مطلوب اسلامی و در تراز انقلاب اسلامی، در فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

وی افزود: از نظر بنده، دولت در تراز انقلاب اسلامی، دولتی است که در خدمت به مردم کوتاهی نکرده و از حاشیه پردازی ها اجتناب کند؛ راهنمایی های حکیمانه رهبر معظم انقلاب را نصب العین خودش قرار داده و برای مثال به مسئله اقتصاد مقاومتی که از سوی ایشان مطرح شده، اهمیتی ویژه دهد.

تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تصریح کرد: دولت در تراز انقلاب اسلامی، به بیرون دل نمی بندد و به حرف های آنان دل خوش و خوش بین نیست؛ گرچه ملت و دولت ما می خواهد با همه مردم جهان و دولت های مشروع دنیا، رفتاری مسالمت آمیز داشته باشد، اما با کسانی که رفتار خوبی با ما ندارند و در روابط خود دروغ می گویند و فقط به فکر منافع خود هستند، باید رفتارمان متفاوت و با لحاظ رفتار آنان باشد.

وی با بیان این که کشور ایران، مردم خوبی دارد و دولتمردان و مسئولان باید قدر این ملت را بدانند، تأکید کرد: ملت ایران در عرصه های مختلفی که به حضورشان نیاز باشد، حضور و پایداری خوبی دارند و از این رو مسئولان باید از هر فرصتی برای خدمت به آنان و افزایش دلگرمی آن ها نسبت به انقلاب و نظام، استفاده کنند.

آیت الله نجفی تهرانی با بیان این که شاخصه های یک دولت مطلوب اسلامی و حکمران خوب، هم در آیات قرآن کریم و همچنین در فرمایشات پیامبر اسلام(ع) و اهل بیت(ع) ایشان دیده می شود، گفت: دولت در تراز اسلام، باید بر اساس مبانی اسلامی حرکت کرده و به آنچه که موجب رضای الهی و  آسایش مردم است، اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) نیز پس از آن که به مدینه رفت، دولت اسلامی را تشکیل داد و واقعا در نهضت پیامبر اسلام(ص) آموزه هایی وجود دارد که راهگشای همه دولت ها و مخصوصا دولت های کشورهای اسلامی است.

تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) در پایان یادآور شد: این که پیامبر اسلام(ص) امام علی(ع) را به جانشینی خود معرفی کردند، نشان از آن دارد که حکومت اسلامی باید در چه مسیری حرکت کند و از این رو حاکمان، دولتمردان و مسئولان باید به این نکته مهم توجه کرده و تابع آموزه های امیرالمؤمنین(ع) باشند.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha