پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ایمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ وترک شود احتمال دگرگونی افکار جمعی و قبح گناه و معصیت ریخته و بی بند و باری های اجتماعی رواج و گسترش می یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد‌از‌ظهر امروز در اجلاسیه روسا و دبیران امر به ‌معروف و نهی از منکر استان فارس افزود: در بعضی از شرایط شاهد هستیم که افرادی دارای اعتبار خوب و در جایگاه بالا، براثر بعضی از موارد تمام اعتبار را به دلیل طفره رفتن از فرامین الهی امر به معر وف و نهی ازمنکر از دست می دهند و در وادی گناه قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ وترک شود احتمال دگرگونی افکار جمعی و قبح گناه و معصیت ریخته و بی بند و باری های اجتماعی رواج و گسترش می یابد.

نماینده ولی فقیه دراستان فارس با اشاره به اینکه از حقوق‌های نجومی تعابیری شده و به جای دزدی از بیت‌المال، اذعان می کنند حقوق‌های غیر‌متعارف و دراصل خلاف نیست بلکه غیر عادی است و آن را جرم و خلاف شرع نمی‌ دانند، افزود: این بینش تقلیل‌گرایانه که قبح گناه را فرو می‌کاهد از نفس عمل برداشتن از بیت‌المال خطرناک‌تر است که بر اثر بی توجهی و ترک امر به معروف و نهی از منکر روی می دهد.

نماینده خبرگان رهبری درفارس تصریح کرد: اگر ایمان و عمل صالح از یکدیگر جدا و منفک شدند جلوی معصیت و گناه گرفته نمی شود.

وی بیان داشت:  بصیرت براثر داشتن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محقق واجرایی می‌شود و در این راستا باید درصدد ترویج این فرهنگ و فریضه الهی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha