شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سیدحسن موسوی خراسانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی با اشاره به فیش های حقوقی بعضی از مسئولین و مدیران و استفاده غیر قانونی از بیت المال اظهار داشت: گسترش اینگونه رفتارها موجب گسترش فاصله های طبقاتی در جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، با توجه به موضوع فیش های حقوقی نجومی این روزهای برخی از مدیران و مسئولین و داغ ترین موضوع رایج کشور، نشست بررسی "چگونگی مصرف بیت المال در کشور" با سخنرانی تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان داراب و با حضور مدیریت، معاونین، اساتید و کلیه طلاب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن موسوی خراسانی در این نشست اظهار داشت: حکومت دینی امانت دار در اموال مردم و خدای مردم است و هرگز به خود اجازه ی افراط و تفریط نمی دهد؛ ولی حکومت های دنیوی سعی می کنند که از چار چوب قانون و نظارت های قانونی فرار کنند، و شانه خالی کردن را بر شانه به زیر بار زدن ترجیح می دهند.

وی افزود: مال خدا برای بندگان خداست، آن هم نه همه ی بندگان؛ بلکه برای بندگان گرسنه و مستمند و ومحروم می باشد. تنها در صورتی که مال خدا به این طبقه داده شود، تعادل برقرار می شود و اختلاف طبقات، کم و فاصله ی طبقاتی کمتر می شود.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) آباده گفت: اگر مال خدا را به هر بهانه و سوژه ای به همگان بدهند، نه تنها مرهمی بر زخم عمیق محرومان جامعه نگذاشته اند، بلکه سیرها را سیرتر و گرسنه ها را بخور و نمیری داده اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر مسئولین و مدیران به اموال بیت المال به دیده ی مالکیت شخصی نگاه کنند و با خودکامگی هرگونه که می خواهند مصرف کنند، نه تنها گره ای از زندگی اقشار محروم باز نمی کنند، بلکه فاصله های طبقاتی را بیشتر می کنند.

استاد حوزه داراب بیان کرد: امروزه اگر عدالت و عقلانیت را با هم جمع کنیم، سرجمع آن همان می شود که اموال بیت المال را از آن خدا بدانیم و مصرف آنها را تنها برای مستمندان و محرومان به کار بریم.

وی گفت: مسئول و مدیر هر اداره و هر منطقه ای خدمتگزار همان منطقه است.مسئولین باید بر همه ی شهرها و روستاها و قصبه ها و حتی بر چادر نشینان و جمعیت هایی که دائما از ییلاق به قشلاق و از قشلاق به ییلاق می روند، اشراف داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی بیان کرد: در حکومت علوی که الگوی حکومت دینی است به همه ی نکته های باریکتر از مو، و همه ی ریزه کاری های زندگی مردم توجه شده است و اگر غیر از این بود، جهان داری امیر مومنان حضرت علی(ع) این همه ارزش و اعتبار نداشت.

وی اظهار داشت: متاسفانه امروزه سنت غلط و اشتباه اموی بر دنیای استکبار زده حاکم است. اگر کسی به کشورهای آسیایی و آفریقایی سفر کند، سپس در کشورهای غربی به سیاحت بپردازد، متوجه می شود که غریبان، کشورهای مستضعف جهان سوم را همچون زالو مکیده اند و در نتیجه خود از مال و ثروت کلان تورم یافته و مردم استعمار زده و بی گناه را گرفتار فقر و فلاکت کرده اند.

استاد حوزه آباده بیان کرد: مال و ثروت باید مثل خود در بدن انسان جاری باشد. اگر خون در تمام بدن بدون تبعیض، جریان نداشته باشد یا منجر به سکته ی قلبی یا منتهی به سکته مغزی می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha