پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 اتاق فکر طلاب

حوزه/ طلاب و فضلای شیرازی با تشکیل اتاق فرهنگی با همکاری نخبگان حوزوی و دانشگاهی به بررسی مشکلات و معضلات فرهنگی استان در ابعاد مختلف می پردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از شیراز، مسئول دبیرخانه اتاق فکر فضلای استان فارس در نشست هم افزایی فرهنگی که به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان فارس و با حضور مدیر مدارس علمیه خواهران شیراز ، معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران و همچنین مسئول اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی استان فارس برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: این اتاق فکر یک دبیرخانه در قرارگاه فرهنگی غدیر در ستاد سلمان فارسی دارد که با ارائه طرح های مطالعاتی کاربردی به دنبال برنامه ریزی و استفاده از نیروهای متخصص درون استانی جهت رفع مشکلات  ومعضلات  فرهنگی استان هستند.

حجت الاسلام  حسن قانع با بیان این که قرارگاه فرهنگی غدیر به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت عظیم حوزه علمیه به ویژه مدارس علمیه خواهران در استان فارس است، خاطر نشان کرد: این قرار گاه آماده پشتیبانی علمی، محتوایی، برنامه ریزی و عملیاتی طرح های طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران در راستای رفع مشکلات فرهنگی استان است.

وی اضافه کرد: قرارگاه غدیر در گام نخست اجرای طرح های خود، طرح توانمند سازی مشاوران خانواده را در سال گذشته برگزار کرده است  که این مشاوران هم اکنون عضو انجمن سبک زندگی اسلامی در شیراز بوده و به فعالیت می پردازند.

نماینده دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  نزدیک به 400 دوره پژوهشی، آموزشی و مهارتی طراحی کرده و بصورت رایگان در اختیار حوزه علمیه خواهران قرار می دهند، تصریح کرد: این دفتر آمادگی این رادارد که با استفاده از ظرفیت های تبلیغی و بودجه های سازمانی خود حوزه علمیه خواهران استان فارس را در بحث حوزه فرق و مذاهب ، عقاید و تعمیق باورهای دینی پشتیبانی کند.

حجت الاسلام قانع در پایان سخناش ابراز امیدواری کرد: حوزه های علمیه خواهران با تنظیم سند چشم انداز 5 ساله پیشرفت و تعالی، حداکثر تلاش خود را جهت خروج از روزمرگی و عقب نیفتادن از وضعیت جامعه بکار گیرند.

همچنین در این نشست مسئول اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی استان فارس طی سخنانی به طرح مطالعاتی اندیشه مطهر اشاره کرد و گفت: طرح بینش مطهر از سال  91 به پیشنهاد اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی در نهادها ،ادارات و سازمانهای فرهنگی استان با هدف آشنایی عمیق تر مسئولین و کارمندان با معارف دینی و تقویت مبانی اعتقادی و معرفتی با محوریت آثار استاد شهید مطهری به صورت موضوعی به اجرا درآمده است.

محمد رضی حدائق، با اشاره به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری مبنی بر مطالعه حداقل یک دوره آثار شهید مطهری توسط طلاب، تصریح کرد: هدف اصلی طرح اندیشه مطهر، ارتقای سطح علمی و بینش اعضا با ارائة یک برنامه منسجم و منظم مطالعاتی است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha