شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دین اسلام

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه محمدیه(ص) شیراز گفت: هیچ دین و مذهبی به اندازه اسلام در مورد علم و معرفت سفارش نکرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین جواد حائری شیرازی تولیت مدرسه علمیه محمدیه(ص) شیراز در نشست اخلاقی طلاب و اساتید این مدرسه که صبح امروز برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از هدف های آفرینش، علم و معرفت انسان به قدرت و علم لایزال خداوند می باشد، افزود: علم و آگاهی انسان از قدرت و علم خداوند به عنوان هدفی برای به وجود آمدن آسمان و زمین و آنچه در آنهاست ذکر شده است.

تولیت مدرسه محمدیه(ص) شیراز بیان کرد: اهمیت، ضرورت و ارزش شناخت خداوند را از راه صفات ذاتی یعنی علم و قدرت بیان می شود و از آنجا که علم و قدرت خداوند عین ذات او است و شناخت انها به معرفت الله بر می گردد.

استاد حوزه شیراز گفت: امروزه همگی باید از راه شناخت صفات جمال و جلال، خداوند را که منبع همه ی کمالات است، بشناسند. خود را با کمالات او تطبیق دهند، پس بنابراین تکامل و قرب به خدا جز از راه تخلق به اخلاق او ممکن نیست و باید توجه داشته باشیم که شناخت خدا موجب عبادت و بندگی انسان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد حائری شیرازی در این نشست اظهار داشت: ارزش علم و معرفت در اسلام بر هیچ کسی پوشیده نیست و به جرات می توان گفت هیچ دین و مذهبی در عالم به اندازه اسلام در مورد علم و معرفت سفارش نکرده است.

وی اضافه کرد: از نظر قرآن و روایات، آنان که اهل ایمان و عمل صالح هستند ارزشمند هستند، اما در این میان اهل علم و معرفت از مقام بالاتری برخوردارند.

تولیت مدرسه محمدیه(ص) شیراز تصریح کرد: ارزش مومن به اندازه علم و معرفت او می باشد و قطعا این مهم، مایه حیات اسلام و ستون ایمان است و علم حقیقی باعث ترس انسان از خدا می شود.

وی  یادآور شد: علم از دو مسیر تحصیل و عنایت الهی که آن نوری است که مختص مومنان واقعی که از طریق ایمان، تهذیب نفس و عمل به دستورهای دینی می باشد، برای انسان قابل دستیابی است.

این استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین در ماورای علم رسمی، علمی برتر و بهتر استکه از سوی خداوند به صورت نوری در قلب آدمی جا می گیرد و ما باید بدانیم که علمی را که به ایمان به خدا و آخرت مرتبط نباشد علم حقیقی نمی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha