چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 حجت الاسلام  علی اکبر عندلیبی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان داراب گفت: متاسفانه در دنیای امروز برخی از والدین به فکر تحصیلات فرزند خود هستند و دغدغه دارند که نکند فرزند ما از نظر علمی از دیگران عقب بیافتد ، اما دیگر با سعادت واقعی و آخرت او کاری ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، حجت الاسلام  علی اکبر عندلیبی تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) و از اساتید شهرستان داراب در نشست ماهانه طلاب این مدرسه که امروز برگزار شد با تاکید بر اهمیت نماز اظهار داشت: برای اینکه نماز در بین افراد خانواده رواج پیدا کند، بر والدین لازم است که فرزندان را به محیط های مشوقی چون مسجد ببرند.

وی افزود: به تجربه ثابت شده است که اگر بچه به مسجد نرود، اگر در جمع نباشد، نماز خواندن گروهی را نبیند، به این کار تشویق نمی شود؛ زیرا حضور در جمع، مشوق انسان است.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) داراب گفت: بزرگسالان نیز وقتی خود را در جمع اهل عبادت می بینند، روح عبادت بیشتری پیدا می کنند و البته کودکان بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند، به همین دلیل کم رفتن والدین به مساجد و معابر ومجالس دینی باعث می شود که فرزندان از ابتدا رغبت به عبادت پیدا نکنند ولی این رفتن والدین به مساجد، برای پدر و مادر وظیفه است.

استاد حوزه فارس تصریح کرد: متاسفانه در دنیای امروز برخی از پدر و مادرهای مومن و مسلمان فقط به فکر تحصیلات فرزند خود هستند و دغدغه ی خاطر دارند که نکند فرزند ما از نظر علمی از دیگران عقب بیافتد، مبادا نتواند شغل خوبی انتخاب کند و بالاخره در فکر این هستند که فرزندشان دنیا آباد و راحتی داشته باشد، اما دیگر با سعادت واقعی و آخرت او کاری ندارند.

وی به برخی از آسیب های موجود در مساجد هم اشاره و ادامه داد : یکی از رفتارهای جاهلانه ای که گاه در مساجد روی می دهد این است که، بعضی از نمازگزاران با مشاهده نونهالان در صف های نماز جماعت به سرعت عکس العمل نشان داده و با عصبانیت آنها را از جمع نمازگزاران کنار می زنند و یا از مسجد بیرون می کنند، و آنها را به کارهای مذهبی و مراکز عبادی بی رغبت می کنند.

حجت الاسلام عندلیبی گفت: امروزه بذرهای ایمان و گرایش دینی باید از اوایل طفولیت در دل کودک کاشته شود و آنان به تدریج به مراسم مذهبی و مراکز عبادی انس بگیرند و علاقه مند شوند و لحظه هایی که در مساجد و محافل دینی به سر می برند با شادی و نشاط و تحسین و تشویق رقم بخورد و جزء خاطرات شیرین کودکان قرار بگیرد.

وی در پایان با اشاره به روایات پیرامون نماز جماعت و حضور کودکان، نونهالان و جوانان بیان کرد: امام باقر(ع) درباره کودکانی که در نماز جماعت شرکت می کنند فرموده که "لا توخروهم عن الصلاه و فرقوا بینهم" یعنی اینکه کودکان و ... را در نماز، به صف های آخر نرانید، بلکه با ایستادن بزرگ ترها در میانشان جدایی قرار بدهید؛ پس بنابراین با این حرکت صحیح هم احترام کودکان حفظ شده و هم از اینکه مسجد جای بازی و سرگرمی کودکان شود، جلوگیری می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha