جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یوسف متوسلیان معاون تبلیغ حوزه فارس

حوزه / معاون تبلیغ حوزه فارس از فعالیت ۲۵۰مبلغ در مناطق روستایی و محروم این استان در راستای ترویج مبانی اسلامی و آموزه های اهل بیت(ع) خبرداد.

حجت الاسلام یوسف متوسلیان، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز با اشاره به برخی از فعالیت های معاونت تبلیغ حوزه استان و با تاکید بر اینکه در حال حاضر 6  مدرسه علمیه سفیران هدایت در استان فارس مشغول فعالیت هستند، گفت: طلاب در این مدارس مشغول  به تحصیل  بوده  وبعد از فارغ التحصیلی به مناطق مختلف استان جهت امر تبلیغ اعزام می شوند.

وی با بیان این که حضور طلاب در مناطق محروم و روستاها با رویکرد تبیلغی، با استقبال گسترده مردم رو به رو شده است، خاطر نشان کرد:حضور طلاب با خانواده هایشان در مناطق محروم و دور افتاده نوعی از خود گذشتگی است که بخاطر همین از خودگذشتگی و درک شرایط سخت زندگی مردم آن مناطق با استقبال گسترده اهالی روبه رو شده است.

 معاون تبلیغ حوزه علمیه استان فارس، از طلاب مبلغ که به مناطق محروم و روستاهای دور افتاده اعزام می شوند به عنوان شهردار آن مناطق یاد کرد و بیان داشت: طلاب مبلغی که به این مناطق اعزام می شوند علاوه بر کارهای فرهنگی و تبلیغی به فعالیت های عمرانی هم مشغول می شوند.

حجت الاسلام متوسلیان اضافه کرد: تلاش و رایزنی برای جدول کشی و آسفالت کوچه ها، معابر عمومی، خیابان ها، ساخت و ساز خانه عالم، مسجد و خانه بهداشت و همچنین ساخت خانه های بسیج از جمله فعالیت های عمرانی طلاب مبلغ در مناطق تبلیغی شان است.

وی به تعداد مبلغین ثابت که به صورت بلند مدت در استان فارس مشغول فعالیت هستند، اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون 250 مبلغ ثابت در روستاها و مناطق محروم استان فارس به امر تبلیغ مشغول هستند.

این استاد حوزه  افزود: علاوه بر 250 نفر مبلغی که به صورت بلند مدت و به طور ثابت در روستاها مشغول تبلیغ هستند، طی 5 سال گذشته 1000 نفر پوشش تبلیغی بالای یک سال در استان فارس انجام شده است.

شناسایی نقطه به نقطه فِرَق مختلف در استان

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان فارس در ادامه با بیان این که  متاسفانه در استان فارس فرقه های مختلفی از جمله: بهائیت، تصَوُف زرتشت و دیگر فرَق مشغول فعالت هستند، ابراز داشت: با همکاری و همیاری دیگر نهادهای استان موفق به شناسایی نقطه به نقطه این فرقه ها شده ایم.

حجت الاسلام متوسلیان اضافه کرد: در راستای روشنگری و هدایت مردم با این فرَق مبلغینی با رویکرد نوع فرَق تربیت شده اند که با اعزام به مناطق مختلف استان مشغول فعالیت تبلیغی هستند.

پوشش 50 نقطه فرهنگی توسط حوزه

وی ،اجرای طرح بینات را یکی از طرح های دیگر معاونت تبلیغ عنوان و  بیان کرد: هر  مدرسه  علمیه 50 نقطه فرهنگی مناطق نزدیک به خود را پوشش می دهد که این طرح از شش ماه گذشته آغاز شده است و از اول مهر به طور صد درصد اجرایی می شود.

این محقق حوزوی  ادامه داد: در راستای اجرای طرح بینات مبلغین بعد از گذراندن دوره های آموزشی به مناطق مورد نظر اعزام می شوند که از پوشش 50 نقطه  فرهنگی می توان نتایج مفید و مطلوبی دست آورد و به اهداف مورد نظر نیز رسید.

دشمنان اعتقادات مردم را نشانه گرفته اند

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان فارس در پایان این گفتگو با بیان این که دشمنان با استفاده از فضای مجازی و تبلیغات وسیع و گسترده هجمه های ضد دین را تبلیغ می کنند، تاکید کرد: ما نیز با استفاده  از این فرصت و با آموزش مبلغین آنها را برای تبلیغ در فضای مجازی آماده می کنیم.

حجت الاسلام متوسلیان گفت: دشمنان با تبلیغات ضد دین، اعتقادات مردم را نشانه گرفته اند که در فضای مجازی از جمله تلگرام کانال های راه اندازی شده است که فعالیت و تبلیغ درفضای مجازی زیر نظر معاونت تبلیغ انجام می شود.

وی جامعه هدف تبلیغ را همه مردم بیان کرد و یادآورشد: وقتی که جامعه هدف همه مردم باشند مبلغین نیز باید در کنار مردم باشند و به سئوالات و شبهات آنان پاسخ بدهندکه در همین راستا سایت های پرسش و پاسخ دینی، مشاوره، مسائل خانوادگی وتربیت فرزندان در فضای مجازی مشغول فعالیت هستند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha