شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 388631
۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید محمد علی هاشمی امام جمعه فقید خاوران

حوزه / با حضور گسترده علما، طلاب و مردم متدین استان فارس، پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید محمد علی هاشمی امام جمعه فقید خاوران تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، پیکر حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدمحمدعلی هاشمی، ساعت 9 صبح امروز پنجشنبه 31 تیر از مصلای جمعه خاوران استان فارس تشییع و با بدرقه مردم این خطه در جوار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

حجت‌الاسلام هاشمی، که در اجلاسیه ائمه جمعه کشور در سال 92 به عنوان کهنسال ترین امام جمعه معرفی شده بود، سه شنبه 28 تیرماه در سن 96 سالگی به سبب کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

 وی که تا پیش از بروز عارضه مغزی سکان نمازجمعه شهر خاوران را بر عهده داشت، به مدت 25 سال در کسوت امام جمعه بخش خفر به مردم این خطه خدمت کرد.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان فارس

همچنین در پی درگذشت مسن ترین امام جمعه کشور، آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در پیامی در گذشت امام جمعه پیشین شهر خاوران ، مسن ترین امام جمعه کشور را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: ارتحال عبد صالح خدا سلاله سادات حجت الاسلام والمسلمین  حاج سید محمد علی هاشمی(ره) امام جمعه سابق شهر خاوران موجب تاسف و تالم خاطر گردید. عالم متقی و وارسته ای که عمری را در راه تعالی اسلام و مبارزه با استبداد رژیم سفاک قبل و همراهی با مبارزین مخلصی همچون آیات شهید صدوقی؛حلاجی؛دستغیب و ربانی سپری نمود اینک به وصل یار نایل آمد.

ایشان که اطاعت از رهبری و ولایت فقیه را واجب می دانست و به همه توجه می نمود علاوه بر فعالیت های روشنگرانه قبل از انقلاب؛در میادین حق علیه باطل و هشت سال دفاع مقدس نیز حضوری موثر داشت.

رحلت این عالم جلیل القدر را به رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی، علما و روحانیون، اهالی محترم شهر های خاوران، جهرم، خفر و بیت مکرم و آقا زاده های ایشان بالاخص حجت الاسلام سید فخر الدین هاشمی تسلیت عرض نموده، غفران و رحمت الهی را برای وی و صبر جزیل برای سایرین از درگاه خداوند مسالت می نمایم.

 ان شاالله روح آن فقید سعید مشمول الطاف خاصه خداوند و شفاعت اجداد طاهرش به ویژه حضرت فاطمه (س) گرفته باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha