یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ائمه(ع)

حوزه/ مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز با تاکید بر پیروی همگان از ائمه اطهار گفت: آموزه های اهل بیت (ع) تنها نسخه نجات بخش بشریت است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، به همت معاونت تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شیراز، کارگاه تخصصی آشنایی طلاب و روحانیون این مدرسه با اهل بیت(ع) از دیدگاه قرآن و حدیث با سخنرانی مدیر این حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا کاظمی راد، مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز در ابتدای کارگاه تخصصی اظهار داشت: اهل بیت(ع) تنها وسیله نجات بشریت از گمراهی است.

وی افزود: ائمه معصومین علیه السلام عالم ترین افراد عصرشان بوده اند و فقط آنان بعد از پیامبر از مقام عصمت برخوردارند. به این جهت  می باشد که هرگز اشتباه و خطایی بر زبان آنان جاری نشده است.

استاد حوزه شیراز بیان کرد: پیامبر مهربانی ها و عترتشان، حلیم ترین افراد روی زمین و نماد پرچم حق و اهل رحمت هستند و به واسطه ی آنها درهای حکمت باز شده است.

وی گفت: اگر در زندگی و جامعه اطرافمان از اهل بیت روی گردان شدیم، باید منتظر عذاب الهی باشیم، پس بنابراین به واسطه ی پیروی از اهل بیت رسول الله(ص) به نقل امیرمومنان زنجیرهای بردگی از گردن انسان برداشته می شود.

اهل بیت(ع) مصون از خطا و اشتباه هستند

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز گفت: رسول خدا(ص) به وسیله دو امانت بزرگ قرآن و اهل بیت، تمام نیازهای علمی و دینی مسلمانان را تا روز قیامت تامین نموده است، به طوری که تمام علوم و معارف مورد نیاز بشر در آنها موجود است؛ منتها قرآن، کلیات و اصول معارف را بیان می کند و اهل بیت(ع) مثل خود حضرت آن کلیات را تفسیر می کنند.

وی در جمع طلاب این حوزه یادآور شد: از قرار گرفتن اهل بیت(ع) در کنار کتاب الهی، معلوم می شود که تمام گفتار و رفتار آنان، مثل قرآن مصون از خطا و اشتباه است.

حجت الاسلام کاظمی راد، اضافه کرد: خداوند اهل بیت(ع) را برتری و فضیلت داده است؛ زیرا آنان علم و بیرق های هدایت هستند، چون پیامبر آنها را با قرآن ضمیمه و به عنوان نجات دهنده مسلمانان از ضلالت و گمراهی معرفی کرده است و معنای تمسک به قرآن، جز گرفتن تعلیمات و هدایت موجود آن نیست.

مدیر مدرسه امیرالمومنین و استاد حوزه شیراز اظهار داشت: تمسک به اهل بیت(ع) گرفتن معارف دین و پیروی از آنان است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha