جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کودک خردسال - کودک - فرزند

حوزه/ حجت‌الاسلام هاشمی نژاد، با اشاره به تأثیر شیر مادر بر عاقبت‌ بخیری فرزندان، گفت: اساس و بنیان شاکله‌ای شخصیت انسان از «غذا» شکل می‌گیرد؛ به گونه‌ای که در تحقیق برخی بزرگان و اندیشمندان آمده که «اکثر آن‌هایی که به دلیل جرائم عمد دستگیر شدند، یا شیر مادر آنها ناپاک بوده و یا از لقمه حرام تغذیه کرده‌اند».

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام‌جمعه باغملک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به یازدهم مردادماه، روز جهانی شیر مادر، اظهار داشت: در آیات و روایات قرآن کریم، نسبت به آثار وضعی اعمال و رفتار انسان به‌ویژه کسب روزی حلال مسائل بسیاری مورد تأکید قرار گرفته؛ به‌ویژه آن که مطرح شده مهم‌ترین عامل عاقبت‌به‌خیری فرزندان، لقمه حلال و شیر پاک مادر است.

*اساس و بنیان شاکله‌ای شخصیت انسان از «غذا» شکل می‌گیرد

وی بابیان این‌که «لقمه یا همان غذا» تشکیل دهنده وجود اولیه انسان است، گفت: اساس و بنیان شاکله‌ای شخصیت انسان از «غذا» شکل می‌گیرد و این مهم اصلی‌ترین عامل سعادت و عاقبت‌به‌خیری افراد جامعه است؛ به گونه‌ای که در تحقیق برخی بزرگان و اندیشمندان آمده که «اکثر آن‌هایی که به دلیل جرائم عمد دستگیر شدند، یا شیر مادر آنها ناپاک بوده و یا از لقمه حرام تغذیه کرده‌اند».

*اصلاح سبک زندگی قبل از آمیزش و انعقاد نطفه

حجت‌الاسلام هاشمی نژاد، بابیان این‌که «شیر مادر» غذای تشکیل دهنده جسم، گوشت، پوست و استخوان انسان است، تأکید کرد: زن و شوهر، می‌بایست به فکر اصلاح لقمه‌های خود باشند و اگر خدایی ناکرده، غذایی با پول شبهه‌ ناک را مصرف می‌کنند، سریعاً آن را اصلاح کرده و زندگی خود را آلایش کنند.

وی بابیان این‌که شیر مادر یکی از نکاتی است که اسلام و احکام شرعی بدان بسیار حساس هستند، گفت: در انتشار رضاع مطرح می‌شود که اگر یک کودک 15 مرتبه از سینه یک زن، شیر بخورد، محرمیتحاصل شده و منتشر می‌شود؛ پس با توجه به این حکم شرعی درمیابیم که شیر آن‌چنان اهمیت دارد که با تناول آن، دو انسانی که نسبت به یکدیگر نسبت خونی ندارند، به همدیگر محرم شده و احکام محرمیت بر آنها جاری می‌شود.

امام‌جمعه باغملک افزود: شیر مادر اگر پاک و حلال باشد، بنیانی در فرزند ایجاد می‌کند که بعدها می‌تواند به مسیر مقدس اردبیلی طی طریق شود، اما اگر شیر مادر ناپاک یا شبهه‌ناک باشد، اثر بسیار بدی بر فرزند و عاقبت او خواهد گذاشت.

*وظیفه پدر نسبت به‌ همسر و فرزند

وی با اشاره به وظیفه پدر در ایجاد فضای امن خانه، گفت: پدر خانواده باید در دوران بارداری به‌شدت از همسر خود مراقبت کرده و با ایجاد فضای امن و آرام خانه، موجبات راحتی و آسایش همسر و نوزاد در رحم او را فراهم آورد.

*«فکر» اثر وضعی بر شیر مادر دارد/با اذکار الهی فکرهای منفی را دور کنیم

امام‌جمعه باغملک، در پایان با اشاره به این‌که مادر باید خود را از هرگونه افکار منحرف و بد، دور کند، تصریح کرد: دیگر عاملی که بر شیر مادران اثر وضعی دارد، فکر مادر است که باید همواره در آرامش خاطر بوده و هیچ‌گاه اجازه نفوذ افکار منحرف به ذهن خود را ندهد و اگر چنین شد بابیان اذکاری همچون «لا إله إلا الله» و «اللهم صل علی محمد و آل محمد» آنها را بیرون کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha