چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد ، امام جمعه باغملک

حوزه/ امام‌جمعه باغملک با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در معرفی چهره‌های سرشناس از تاریخ اسلام به نسل جوان جامعه، گفت: باید بتوانیم الگوهای اسلامی و دینی خودمان را با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای به جوانان معرفی نماییم .

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام‌جمعه باغملک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با بیان این‌که باغملک، یکی از شهرستان‌های معروف به تدین و ولایتمداری در خوزستان است، اظهار داشت: این شهرستان از دیرباز تاکنون، در ردیف شهرهای نخست ولایتمداری شناخته شده و یکی از مهم‌ترین علت‌های این مهم نیز وجود امام‌زاده‌های متبرک و با عظمت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی باغملک، امام زادگان و بقاء متبرک را یکی از زیبایی‌های معنوی شهرهای استان خوزستان دانست و تصریح کرد: این امام زادگان در هر کجای این کشور عزیزمان ایران که باشند، خواستگاه زیارتگاهی امت و مردم آن منطقه بوده است؛ چراکه آنان هم در زمان حیاتشان مروج دین بوده و هم پس‌ازآنکه به شهادت رسیده و یا رحلت کردند، قبور مطهر آنها، خواستگاه زیارتگاهی و مأمن و مأوای زیارتی مردم بوده‌اند.

وی با بیان این‌که شهرستان باغملک، به جهت وجود تعداد زیادی از امام زادگان و بقاء متبرکه، از یک نیروهای والای معنوی برخوردار است، اذعان داشت: هم‌اکنون امام‌زاده‌های صحیح السندی در باغملک وجود دارد که بسیاری از بزرگان و علما، چه از جهت سندی و چه از جهت کراماتی، ارادت و اعتقادات ویژه‌ای نسبت به آنها دارند.

این استاد حوزه علمیه، «امام‌زاده عبدالله» معروف به «شاه زاده عبدالله» را یکی از امام زادگان بزرگ در شهرستان باغملک خواند و تصریح کرد: اگرچه ایشان با چهار واسطه به امام سجاد می‌رسند، اما وجود شریف امام زادگان در هرکجا که باشند، تأثیرات بسزای فرهنگی در خصوص ترویج دین و فرهنگ اصیل دینی از خودشان به یادگار گذاشته‌اند که باید از آنها در راستای مقابله با نحله‌های فرهنگی بهره برد.

حجت‌الاسلام هاشمی نژاد، با بیان این‌که امام زادگان، از دو جهت تأثیر مستقیم و ویژه‌ای در فرهنگ اصیل دینی شیعه داشته و دارند، گفت: این امام‌زاده‌ها هم در دوران حیاتشان هم نقش رسانه را بازی می‌کردند و هم در دوران بعد از شهادتشان! به‌گونه‌ای که امروز این امام زادگان متبرک و مقدس، محور وحدت اقوام، طوایف و نحله‌های فکری مختلف در شیعه بوده و هستند.

امام‌جمعه باغملک، با تأکید بر این‌که باید از پرتو معنوی این امام‌زاده‌ها، در زندگی اجتماعی، سیاسی، فردی و معنوی خودمان نهایت بهره را ببریم، اظهار داشت: جایگاه امام‌زاده‌ها در زمان فعلی، با توجه به اینکه یکی از اماکن مورد وحدت و متبرک هستند، بسیار مهم و حساس هستند؛ به همین دلیل لازم است تا کارشناسان و تاریخ‌دانان، ابعاد زندگی این امام زادگان متبرک را استخراج کرده و آن را در اختیار عموم قرار دهند تا إن شاءالله الگوهای زیبایی برای سبک زندگی خود داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در معرفی چهره‌های سرشناس از تاریخ اسلام به نسل جوان جامعه، گفت: اگر می‌خواهیم با جنگ رسانه‌ای دشمن مقابله کنیم، باید بتوانیم الگوهای اسلامی و دینی خودمان را با استفاده از همین ابزارهای رسانه‌ای در اختیار جوانان قرار دهیم، اما پیش مقدمه این اقدام، جمع‌آوری سیره زندگانی امام زادگان و بزرگان دینی است، که باید توسط محققان و اساتید حوزه‌های علمیه صورت پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha