یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد امام جمعه باغملک

حوزه/ رئیس شورای فرهنگ عمومی باغملک بابیان این‌که نمازهای عید فطر می‌تواند چهره واقعی دشمنان را برای مردم رو کند، گفت: یکی از مهم‌ترین جهات برگزاری نماز عید فطر نشان دادن همبستگی و اتحاد مسلمانان و همچنین نشان دادن چهره واقعی دشمنان برای مردم است.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام‌جمعه باغملک، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، ضمن قبولی طاعات و عبادات مردم و تبریک به مناسبت در پیش بودن عیدالله اکبر، بابیان این‌که نماز عید فطر در این ایام حساسیت‌های ویژه‌ای پیدا کرده است، اظهار داشت: در این ایامی که جمهوری اسلامی وارد دهه چهارم شناسنامه عمر خودش شده است، نماز عید فطر می‌تواند پیامی برای دنیای اسلام و مظلومین عالم داشته باشد.


رئیس شورای فرهنگ عمومی باغملک، بابیان این‌که دنیای امروز به اجتماعات ایران به چشم دیگری نگاه می‌کنند، گفت: به دلیل آنکه اجتماعات ایران در امینت و شکوه و با رغبت مردم برگزار می‌شوند برای ملت‌های جهات حائز اهمیت می‌باشد، اما از جهتی دشمنان نظام نیز از نظر محتوایی منتظرند ببیند که در این اجتماعات محوری، چه گفتمانی غالب و رایج خواهد شد تا در صورت لزوم با آن مقابله کنند.
 

وی با اشاره به این‌که نمازهای عید فطر می‌تواند چهره واقعی دشمنان را برای مردم با توجه به مسائل گسترده‌ای که در کشور ایجاد می‌شود، رو کند، گفت: دشمنان همواره مسائل داخلی ایران را رصد می‌کنند که ببینند مواضع ایران، با توجه به مقتضیات زمان و خطبای کشور با عوامل پدید آورده انقلاب تغییر موضع داده‌اند یا خیر! به همین دلیل نمازهای عید سعید فطر از جهات عدیده‌ای که مطرح شد مهم می‌باشد و یکی از این جهات هم نشان دادن چهره واقعی دشمنان برای مردم است.

 

امام‌جمعه باغملک، یکی از پیام‌های نماز عید سعید فطر را ایستادگی در برابر شیطان نام برد و تصریح کرد: مردم مسلمان جهان هر سال یک ماه را روزه گرفته و با هواهای نفسانی مبارزه می‌کنند و پس از اتمام این یک ماه به‌صورت یکپارچه به نماز می‌ایستند تا از خداوند منان به خاطر نعمات و برکات ماه عزیز که بزرگ‌ترین آن مبارزه با شیطان است، شکر گذاری کنند؛ ازاین‌رو نمازهای عید سعید فطر نماد وحدت و ایستادگی در برابر شیطان بزرگ است.

حجت‌الاسلام هاشمی نژاد، با اشاره به چگونگی همراه داشتن برکات ماه مبارک رمضان در طول سال، گفت: به جوانان توصیه می‌کنم که از برکات و فیوضات کسب شده در ماه مبارک رمضان همچون یک گنج با ارزش مراقبت کنند تا مبادا در پیچ‌های خطرناکی که ممکن است برای هر انسانی در زندگی ایجاد شود، از مسیر اصلی و حقیقی انسان مؤمن خارج شود.

وی در پایان، ماه مبارک رمضان را ماه پر کردن ذخایر معنوی ظرفیت وجودی انسان نامید و اظهار داشت: باید مراقب بود تا خدایی ناکرده این ذخیره‌ای که انجام دادیم به باد فنای شیطان و آتش شیطان داده نشود تا از برکات عظیم و ارزاق معنوی رمضان المبارک در طول سال استفاده حداکثری کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha