دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 330711
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
حجت الاسلام هاشمی نژاد امام جمعه باغملک

امام جمعه باغملک خوزستان با بیان این که حضرت علی نمونه بارز انسان کامل است، گفت: می بایست مسؤولان عرصه فرهنگی، به ویژه روحانیت و حوزه های علمیه در راستای تبیین سیره این پیشوای بزرگ عالم برای قشر جوان جامعه، تلاش کرده و در این راستا از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.

به گزارش  خبرگزاری حوزه  از خوزستان، حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد، امام جمعه باغملک، در آیین سراسری میلاد با سعادت حضرت علی(ع) امیدیه، به فضایل و کرامات حضرت علی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت علی(ع) تنها فردی است که در درون کعبه متولد شده و این فضیلتی است که خداوند متعال به جهت بزرگداشت و بالا بردن مقام و اظهار كرامت او نصیب بهترین بنده اش کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی باغملک، به بیان سبک زندگی امیرالمؤمنین پرداخت و بیان داشت: نحوه ازدواج،‌ مهريه، شروع زندگي خانوادگي در يك خانه اجاره اي و ساده پوشي زهرا(س)، امام علي(ع) به شیوه ای بود که حتی تعجب نزدیک ترین یاران حضرت را بر انگیخت، تا جایی که جناب سلمان در وصف ساده زیستی دخت نبی اکرم(ص) بیان می کند که «عجبا! دختران پادشاه ايران و قيصر روم بر كرسيهاي طلايي مي نشينند و پارچه هاي زربفت به تن مي كنند و اين دختر رسول خدا است كه نه چادرهاي گران قيمت بر سر دارد و نه لباسهاي زيبا» و این مسأله نشان دهنده اصول متعالی حاکم بر زندگی این امام همام و اهل بیتش(ع) است.

امام جمعه باغملک، در ادامه با بیان این که حضرت علي(ع) در برخورد با مردم و جوامع انساني ديدگاهي فراتر از ديد يک مسلمان به مسلماني ديگر داشت، گفت: در ديدگاه او مردم از نظر اجتماعي به دو دسته برادران دینی و برادران وجودی یا همان هایی که در آفرينش با مسلمانان يکسانند، تقسيم بندی می شدند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد، با اشاره به نحوه مسلمان شدن فرد یهودی که حضرت علی او را همراهی کرد، بیان داشت: در یکی از روزهای سال حضرت علی(ع) در راه بازگشت به کوفه با فردی یهودی مواجه می شود، که پس از تغییر یافتن مسیر یهودی، حضرت او را چند قدمی بدرقه کردند و وقتي آن يهودي علت اين کار را از حضرت پرسيد، امام(ع) در پاسخ بیان کردند که مي خواهم قدري تو را همراهي کنم تا حق رفاقت را به جا آورده باشم؛ چرا که پيامبر ما دستور داده «هر گاه دو نفر در راهي همسفر شدند به گردن يکديگر حق مي يابند و لازم است شخص، رفيق راهش را هنگام جدايي چند گام بدرقه کند»، و این اقدام حضرت علی(ع) در نهایت منجر به مسلمان شدن آن فرد یهودی شود.

این استاد حوزه علمیه، با تأکید بر این که رعايت عدالت سرلوحه برنامه هاي امام علي(ع) بود، تصریح کرد: امام علی(ع) عدالت اجتماعي را به ويژه در حکومت خويش محور قرار داده بود و مسؤولان نظام اسلامی ایران نیز باید با پیروی از سیره عملی مولای متقیان حضرت علی(ع) در راستای اجرا کردن عدالت علوی تلاش کرده و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی باغملک، با بیان این که حضرت علی نمونه بارز انسان کامل است، اظهار داشت: به راستی که حضرت علی(ع) از برترین مردان عالم و نمونه بارز انسان کامل است، که می بایست مسؤولان عرصه فرهنگی، به ویژه روحانیت و حوزه های علمیه در راستای تبیین سیره این پیشوای بزرگ عالم برای قشر جوان جامعه، تلاش کرده و در این راستا از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.

امام جمعه باغملک، در بخش دیگری از سخنان خود، حضور جوانان در اعتکاف را فرصتی مغتنم برای خودسازی معنوی دانست و گفت: اعتكاف فرصت ‏بسیار مناسبى است تا انسانى كه در پیچ و خم‏هاى زندگی مادى غرق شده، خود را بازیابد و به قصد بهره بردن از ارزش‏هاى معنوى از علایق مادى دست ‏بكشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد و تقاضا كند كه او را در راه راست ثابت نگهدارد تا بتواند به دریاى بیكران انس و مهر خداوند كه یكسره مغفرت و رحمت است، متصل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha