جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد امام جمعه باغملک

حوزه/ استکبار، از درون نیروهای مسلمان، افراد بی ثبات و سست عنصر را جذب و پس از ایجاد تغییر بنیادین در نظام‌های فکری و عقیدتی آنان، آنها را به جان اهل تشیع و تسنن می اندازد.

 حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام‌جمعه باغملک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در اهواز، با اشاره به حمله تروریستی گروه تکفیری داعش به مسجد امام صادق(ع) کویت، اظهار داشت: بالاترین ظلم از منظر قرآن، انحراف فکر و عقیده بوده و امروز، این جنایاتی که گروه های وهابی و تکفیری در سطح منطقه انجام می دهند، نشأت گرفته از انحراف در دیدگاه‌های فکری و مبانی عقیدتی آنهاست.

وی، پشت پرده این نوع جریانات را «سران کفر و کشورهای عربی» عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی جهان، راحت ترین کار برای ایجاد غلبه بر جبهه اسلام، راه‌اندازی «صهیونیزم نوین» است، به طوری که استکبار، از درون نیروهای مسلمان، افراد بی ثبات و سست عنصر را جذب و پس از ایجاد تغییر بنیادین در نظام‌های فکری و عقیدتی آنان، آنها را به جان اهل تشیع و تسنن می اندازد، که بارزترین نمونه آن نیز همین انفجار اخیر در مسجد امام صادق(ع) کویت بود.

امام جمعه باغملک با تأکید بر این‌که استکبار جهانی حمله مستقیم به کشورهای اسلامی را از دستور کار خود خارج کرده است، افزود: نظام‌های سلطه‌گر، راه‌حل نوینی را برای غلبه بر کشورهای اسلامی انتخاب کرده که همان راه‌اندازی گروه های تکفیری و روانه کردن آنها در خاورمیانه و آغاز جنگی نیابتی است.

وی اساسی ترین وظیفه روحانیت و حوزه های علمیه را روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه به ویژه برای قشر جوان و مبارزه با جهل و بی سوادی عنوان کرد و افزود: اگر در جامعه امروز فردی بی سواد رشد کرد، در آینده همین فرد بی سواد و جاهل، به مهره و عنصری خطرناک برای اسلام تبدیل شده و نهایتاً باید آن را میان گروه های وهابی و تکفیری پیدا کرد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد، در پایان گفت: وقتی اقشار مختلف جامعه، در رشد فکری به تعالی در فهم دین رسند، به سدی محکم در برابر دشمنان دین تبدیل شده و هیچ قدرتی هم قادر به نفوذ در آنها نخواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha