جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بررسی کاربردی «اصول در فقه» در مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک گفت: دوره «بررسی کاربری اصول در فقه»، با حضور یکی از اساتید حوزه، در ۱۷ جلسه مستمر و به‌صورت فشرده، در این مدرسه برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی دریکوند، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در خوزستان، با اشاره به برگزاری دوره اصول کاربردی در مدرسه امام صادق(ع)، اظهار داشت: معاونت آموزش مدرسه علمیه امام صادق(ع)، در طول سال تحصیلی، اقدام برگزاری دوره‌هایی با هدف کاربردی سازی علوم و همچنین آشنا کردن عملی طلاب با محتوای دروس کرده است که یکی از این دوره‌ها، بررسی کاربردی «اصول در فقه» است.

وی با بیان این‌که، دوره «بررسی کاربری اصول در فقه»، با حضور یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه برگزار شد، افزود: این دوره در 17 جلسه مستمر و با حضور جمعی از طلاب مدرسه به‌صورت فشرده برگزار شد که خوشبختانه مورد استقبال خوبِ طلاب قرار گرفت.

*برگزاری کلاس‌های اخلاق دوره‌ای، با بهره‌گیری از اساتید حوزه علمیه قم

معاون آموزش مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک، همچنین از اجرای کلاس‌های اخلاق در این مدرسه علمیه خبرداد و گفت: در خصوص کلاس‌های اخلاق، که البته یکی از برنامه‌های ثابت مدرسه علمیه می‌باشد، تصمیم برآن شد که هر چند روز یک بار، استادی را به مدرسه دعوت کرده و برای طلاب، مباحث اخلاقی مستر و دنباله‌دار را اجرا کنیم.

حجت‌الاسلام دریکوند، افزود: آخرین دوره کلاس‌های اخلاقی هم که در مدرسه امام صادق(ع) برگزار شد، در 15 روز، ویژه طلاب پایه 1 و 2 بود که این جلسات با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی از اساتید مطرح اخلاق حوزه علمیه قم به اجرا درآمد.

*تنوع بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی مساجد با برگزاری جلسات عمومی اخلاق

وی در پایان با بیان این‌که برگزاری جلسات عمومی اخلاق، دیگر برنامه مدرسه علمیه در سطح شهرستان اندیمشک است، تصریح کرد: معاونت آموزش مدرسه علمیه، پس از دعوت از اساتید اخلاق، یک سری جلسات اخلاق عمومی را با حضور آحاد و اقشار مختلف مردم در مساجد شهرستان برگزار می‌کند که تا کنون مورد رضایت و استقبال بسیار چشمگیر مردم بوده و همین مهم نقش بازدارنده‌ای نسبت به فعالیت های مخرب دشمن و همچنین در تنوع بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی در مساجد داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha