جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 394019
۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
بانوان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران لردگان گفت: علم آموزی به عنوان وظیفه ای طلبگی، باید در بسترهای تربیتی اتفاق افتاده و از رنگ و بوی اخلاقی برخودار باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، خانم قنبری، مدیر مدرسه علمیه خواهران لردگان، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید طلاب جدیدالورود این حوزه علمیه که با حضور امام جمعه و مسؤولان شهرستان برگزار شد، به استقبال چشمگیر خواهران در سال جدید، برای ورود به این حوزه علمیه  اشاره کرد و افزود: با آغاز سال تحصیلی جدید، 19 نفر در مقطع سیکل، 35 نفر در مقطع دیپلم به صورت حضوری و 12 نفر هم در مقطع دیپلم به صورت پاره وقت جذب مدرسه علمیه الزهرا(س) لردگان شدند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه الزهرا(س) جزء مدارس با سابقه استان است، تصریح کرد: با پیگیری های امام جمعه شهرستان و با همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، ساختمان مناسبی در سال های گذشته برای تحصیل و خوابگاه طلاب این مدرسه احداث شده که از این جهت جای نگرانی وجود ندارد.

خانم قنبری با اشاره به این که فعالیت های مدرسه علمیه الزهرا(س) در 5 بخش آموزش، اخلاق و تهذیب، پرورشی، تربیتی و تبلیغ خلاصه می شود، ابراز کرد: با تلاش مجموعه مدیریتی این مدرسه برای رشد و پویایی طلاب در هر یک از این بخش ها برای سال تحصیلی جدید، برنامه ریزی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر این که کار تربیتی و اخلاقی اساس فعالیت های حوزه های علمیه خواهران است، اظهار کرد: علم آموزی به عنوان وظیفه ای طلبگی، باید در بسترهای تربیتی اتفاق افتاده و از رنگ و بوی اخلاقی برخودار باشد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران لردگان، توجه به ارتقای گروه های علمی و تربیتی را یکی از راه کارهای سال جدید تحصیلی این مدرسه علمیه عنوان کرد و یادآور شد: از گروه های علمی انتظار می رود تا با طلاب ارتباط بیشتری برقرار نمایند؛ طلاب نیز باید جهت رشد در همه زمینه ها ارتباط خود را با مدیران و دبیران آموزشی و پژوهشی گروه های علمی تعمیق نمایند.

وی با تأکید بر غنیمت شمردن دوران تحصیل و طلبگی، خاطرنشان کرد: این دوران، بستری ارزشمند و طلایی است و فرصتی جبران ناپذیر و دورانی در معرض خطر به شمار می رود، اگر قدر این دوران را که به سرعت طی می شود ندانیم، در خسران به سر خواهیم برد.

وی با بیان این که باید پاسدار نعمت های الهی باشیم، تصریح کرد: همواره باید خود را میهمان سربازی اهل بیت(علیهم السلام) بدانیم و تلاش کنیم تا تابلوی ابتدایی این مسیر الهی که تفقه و آشنایی با معارف دینی است، عینیت پیدا کند.

خانم قنبری احترام به اساتید، حضور به موقع در کلاس، توجه به نوع تعاملات اجتماعی و ... را از مهمترین محورهای ذی طلبگی عنوان کرد و افزود: تواضع، صدق و راستی و وفای به عهد، از مهمترین اصول ذی طلبگی است؛ باید سعی نماییم، اخلاقیات دینی در وجود ما نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه، واگذاری بخشی از فعالیت های آموزشی به طلاب را از مهمترین رویکردهای مدرسه علمیه الزهرا(س) لردگان عنوان کرد و گفت: باید خود را برای رسیدن به هدف متعالی و نهایی طلبگی که همان تبیین معارف ناب الهی به جوامع بشری است، آماده نماییم و این از ضرورت ها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha