پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله فاضل

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: در دوره های گذشته مدارس علمیه بسیاری در شهرها وجود داشت و عالمان، بزرگان و فرهیختگان در شهرها بودند، ولی متاسفانه امروز اغلب شهرها از مجتهدین و بزرگان خالی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، پیش از ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب قزوین، در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین، با تبریک سالروز ولادت با سعات حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، حوزه های علمیه را متکفل بقای دین و دیانت مردم خواند و گفت: در عصر غیبت، حوزه و روحانیت مسئولیت صیانت از دین و دینداری جامعه را بر عهده دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه به نقش حوزه های علمیه در مقابله با مذاهب استعماری ساخته و دست پرورده استعمار اشاره کرد و افزود: حوزه در صیانت از دین و دیانت مردم و مقابله با انحرافات محکم و استوار به وظیفه خود عمل می کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به نقش حوزه های علمیه در نهضت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب، ابراز داشت: امام راحل تربیت یافته حوزه بودند و حوزه و روحانیت در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی را ایفا کردند و در بحبوحه فتنه ها، با  روشنگری و بصیرت افزایی، از آرمان های انقلاب مراقبت می کنند.

مردم به ارزش و جایگاه حوزه و روحانیت واقف اند

وی با تاکید بر این که فلسفه وجودی حوزه های علمیه خدمت به دین و مردم است، تصریح کرد: مردم ما به این فلسفه وجودی بیش از پیش آگاهی دارند و مثل همیشه به ارزش و جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه واقف هستند.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: امروز روحانیت انقلابی و در رأس آن رهبری معظم انقلاب اسلامی که سکان دار نظام اسلامی هستند، با همراهی و هم یاری ملت بصیر و انقلابی در برابر همه توطئه ها با اقتدار ایستاده است.

ضرورت اهتمام طلاب به علم و تهذیب

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین اهمیت علمی آموزی از دیدگاه اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: روایات فراوانی از ائمه معصومین(ع) در باره علم و علم آموزی وجود دارد و یک طلبه باید با جدیت به تحصیل علم و تهذیب نفس بپردازد.

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: طلبه باید تزکیه نفس و تقوا را در اولویت قرار دهد و به دنبال کسب علم و حقیقت باشد. اگر یک طلبه حتی در بیابان هم به دنبال علم باشد، به درستی می تواند آثار این علم را به خوبی درک کند.

تاکید بر تقویت حوزه های علمیه

آیت الله فاضل لنکرانی به ضرورت حضور علما و بزرگان در شهرها اشاره کرد و افزود: در دوره های گذشته مدارس علمیه بسیاری در شهرها وجود داشت و عالمان، بزرگان و فرهیختگان در شهرها بودند، ولی متاسفانه امروز اغلب شهرها از مجتهدین و بزرگان خالی هستند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه شهرستان ها، افزود: زمانی حضرت امام(ره) از قم به قزوین سفر کردند تا پای درس مرحوم آیت الله رفیعی قزوینی(ره) بنشینند، اما امروز از این مسئله در این شهر خبری نیست، یا در شهر اصفهان در هر محله ای مجتهدی به نامی وجود داشت، لذا  باید بیش از گذشته به تقویت حوزه های علمیه بپردازیم.

طلاب خود را وقف دین کنند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خطاب به طلاب تازه معمم شده گفت: طلبه ای که معمم می شود، باید کاملا ملتزم به این معنا باشد که از این به بعد خود را وقف دائم دین نماید و برای سربازی امام زمان(عج) مفتخر به لباس رسول خدا(ص) شده است، آن طور که اراده خداست، در جامعه انجام وظیفه نماید و قلب خود را به نور ولایت نماید و بیش از گذشته جاذبه داشته باشد.

 آیت الله فاضل لنکرانی با تاکید بر  ضرورت الگو گیری طلاب از علما و بزرگان، تصریح کرد: طلاب و ورحانیون با الگو گیری از امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان، ساده زیستی را  سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

توصیه ای به خانواده ها

وی همچنین در توصیه ای به خانواده ها، گفت: به خانواده ها توصیه می کنم که فرزندان خود را برای حضور در حوزه های علمیه و سربازی امام زمان(عج) تشویق کنند، چرا که علم در حوزه، علم الهی و بارزترین مصداق علم است.

برپایه این گزارش، در این مراسم معنوی جمعی از طلاب مدارس علمیه قزوین به دست آیت الله فاضل لنکرانی معمم شدند و رسماً به جمع سربازان امام عصر(عج) پیوستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha