شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر ضرورت توجه حوزه های علمیه به مسائل روز، گفت: امروز در مسائل پزشکی، اجتماعی، امنیتی و ...، سئوال های فقهی زیادی وجود دارد که حوزه باید پاسخگوی آنها باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، امروز چهارشنبه در آئین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام جعفرصادق (ع) شهرستان ساوجبلاغ، با تبریک فرار رسیدن سالروز ولادت قمر بنی هاشم(ع) و روز جانباز، بر جدیت طلاب در تحصیل علم و تهذیب تاکید کرد و گفت: امروز در مسائل پزشکی، اجتماعی، امنیتی و ...، سئوال های فقهی زیادی وجود دارد که حوزه باید پاسخگوی آنها بوده و این مهم با تربیت طلاب و فضلای توانمند محقق خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای روحانی و تجلیل از ایثارگری های جانبازان، تصریح کرد: شهدای روحانی گواه آن هستند که روحانیت در عرصه‌های مختلف، نقش‌ی تعیین‌کننده‌ دارد.

دو وظیفه مهم طلاب

 وی با بیان این که طلبه باید دو کار مهم را انجام دهد تا سرباز واقعی امام زمان(عج) به شمار آید، افزود: اول این که طلبه باید تمام عمر به سمت کسب علم برود، البته این کار مستلزم تلاش بسیار است وهمواره علم را به عنوان گمشده تلقی کرده و به دنبال کسب علم باشد. کار مهم دیگر این است که تقوا داشته و مروج اسلام باشد،

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر این که طلبه باید زینت اسلام بوده و تقوا پیشه کند، بیان داشت: آنچه که باید به عنوان اساس طلبگی مد نظر قرار گیرد، تقوا وعلم، عزت ، دین و شرافت است، لذا طلاب باید با اخلاق و رفتار خود مردم را به دین دعوت شوند.

تاکید بر ضرورت ارتباط با جوانان

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه باید در تمام امور زندگی خود، بیش از همه، تقوا را در اولویت قرار داده، ارتباط خود را با مردم و جوانان بیشتر کنند تا بتوانند پاسخگوی شبهات دینی مردم باشند.

توصیه ای کاربردی به طلاب

وی در پایان خطاب به طلاب گفت: اکنون که معمم شده اید، قدر آن را بدانید و از خداوند متعال عاقبت به خیری را درخواست کنید و دعایتان این باشد که عمامه برای شما مبارک بوده و دعا کنید که خداوند شما را از ترویج دهندگان اسلام عزیز قرار دهد، تا حق این لباس رابه خوبی ادا کنید.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha