پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین روحانیت اصیل شیعه در طول تاریخ ثابت کرده که هیچ گاه به عنوان امتیازات مادی و کسب قدرت نبوده است، خاطرنشان کرد: تنها دغدغه روحانیت در طول تاریخ حفظ و بقای دین مبین اسلام بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع مبلغان غرب استان با بیان این که روحانیت میراث دار پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) در جامعه امروز هستند، افزود: علما و بزرگان دینی در دوران غیبت محل رجوع عموم مردم برای رسیدگی به امور دینی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که روحانیت همواره در خط مقدم دفاع از ارزش‌های ناب اسلامی بودند، افزود: امروز نیز روحانیت همانند گذشته مدافع حقیقی اسلام ناب محمدی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که ارتباط مردم با روحانیت یک ارتباط قلبی و عاشقانه بوده، تصریح کرد: روحانیت همواره با آغوش‌ باز پذیرای مردم بودند و به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی می کردند.

حجت الاسلام صادقی افزود: مبلغان مذهبی در خط مقدم مقابله با تهاجم های بیگانگان علیه انتقادات مذهبی ‏قرار دارند و در این راستا استفاده از مبلغان دینی در فراگیری احکام و مسائل شرعی امری ‏واجب و ضروری است. ‏

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ یک تخصص است، گفت: به روز کردن اطلاعات و ابزار تبلیغات دینی و نقد مستمر فعالیت ها از شیوه های کارآمد تبلیغات دینی است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به روش انبیاء و اولیاء در بهره گیری چهره به چهره، تصریح کرد: تبلیغ چهره به چهره ژرف ترین و تاثیر گذار ترین شیوه تبلیغ است که هم در گذشته و هم در عصر حاضر باید از آن بهره جست و به نتایج چشمگیری دست یافت.

وی با اشاره به این‌که جامعه همیشه تحت تأثیر عمیق فرهنگ است، خاطر نشان کرد: حیات هر جامعه متکی به فرهنگ آن جامعه است و جامعه زنده و پویا، فرهنگ پویا دارد از این رو باید برای شکوفایی جامعه فرهنگ خود را پویا کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت برای دفاع از دین و انقلاب از هیچ قدرتی هراس نداشته و ندارد، گفت: روحانیت شیعه با پشتوانه عظیم مردمی خالق حرکت های عظیم مردمی علیه ظلم و استبداد دیکتاتوری بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شرایط گذشته با امروز بسیار متفاوت است، گفت: در گذشته ظرفیت های تبلیغی بسیار محدود بود و پیشرفت علم و تکنولوژی همانند امروز نبود و به همین دلیل تبلیغ مبانی دینی از سوی روحانیت آسان تر از امروز بود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز نسل جوان جامعه سؤوالات متعددی در خصوص مسائل مختلف در ذهن دارند که باید به آنها پاسخ مستدل داد، خاطرنشان کرد: اقناع جوان امروزی بسیار سخت تر از گذشته است و باید هر سخنی که بر زبان می آوریم مستدل و با ادله مناسب باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، هر گونه اقدام منفعلانه در برابر تبلیغات منفی دشمنان را خسارت بار توصیف کرد و گفت: باید برای هر یک از برنامه ها و توطئه های دشمنان در عرصه های دینی و فرهنگی، نسخه ای مناسب داشته باشیم.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین روحانیت اصیل شیعه در طول تاریخ ثابت کرده که هیچ گاه به عنوان امتیازات مادی و کسب قدرت نبوده، خاطرنشان کرد: تنها دغدغه روحانیت در طول تاریخ حفظ و بقای دین مبین اسلام بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha