شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بقای دین مبین اسلام را در گرو عمل به رسالت تبلیغی از سوی حوزویان دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی نکونام صبح امروز طی سخنانی در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) یزد، با اشاره به به مطلب فوق گفت: فقیه‌شدن در احکام مقدس اسلام و مجاهدت در عرصه تبلیغ و ارشاد مردم از جمله رسالت‌های و شئون مهم روحانیت است

وی ضمن گرامی‌داشت یاد شهید آیت‌الله صدوقی ابراز داشت: آن شهید والامقام در سال های جوانی به منظور تفقه در دین به حوزه علمیه قم آمد و پس از کسب علم و فیوضات معنوی به یزد مراجعت کرد و از آن پس منشأ برکات و خدمات فراوانی در این شهر به ویژه از حیث ایجاد مدارس علمیه شد.

این استاد حوزه علمیه قم، در ادامه با اشاره به آیه نفر، تأکید کرد: در این آیه به هدف تمام حوزه‌های علمیه که همانا تفقه در دین و تبیین آموزه‌های دینی برای امت است به خوبی اشاره شده است.

وی با بیان این که طلاب و روحانیون حقیقتاً‌ سربازان ولی عصر در زمانه ما به شمار می روند، گفت: شما طلاب باید قدر این فرصت گرانقدر را که خداوند به شما عنایت کرده بدانید و طوری زندگی کنید که وقتی مردم به شما نگاه می‌کنند، به یاد خدا بیفتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام، با تأکید بر این که جدیت در تحصیل لازمه توفیق علمی طلاب است، خاطرنشان کرد: از جمله شرایط موفقیت یک طلبه در دوران تحصیل انتخاب استاد و دوست خوب است و این که در کنار تحصیل، از تهذیب نفس غافل نشود.

وی خطاب به طلاب در جلسه ابراز داشت: از همان ابتدای تحصیل با نهایت جدیت به فراگیری دروس حوزوی بپردازید و بدانید که موفقیت علمی شما در گرو همین مسئله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha