شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

حضرت خدیجه(س) بزرگ ‌ترین شبکه اقتصادی جزیرة ‌العرب را مدیریت می‌کرد و اگر دارایی و ثروت این بانوی گرامی نبود، در شعب ابیطالب پرونده دین بسته شده بود.

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س)، اظهار داشت: از پیامبر اکرم(ص) نقل است که پایداری و استواری دین اسلام به دلیل خدمات این بانوی با کرامت است.

وی با بیان این که حضرت خدیجه(س) در جزیرة العرب به عنوان بانویی ممتاز مطرح بود، تصریح کرد: این شخصیت پاکدامن با ورود به بیت رسول خدا(ص)، زانوی ادب زد و تمام اموال خود را در اختیار نبی مکرم اسلام(ص) قرار داد.

وی با تاکید بر این که حضرت خدیجه(س) خواستگاران متمولی داشت، ابراز داشت: این بانوی بزرگوار، پیامبر اکرم(ص) را با علم و بصیرت انتخاب کرد.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به این که برخی از آیات قرآن کریم تعبیر به حضرت خدیجه(س) دارد، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار نخستین زنی بود که به پیامبر خدا(ص) ایمان آورد.

این استاد حوزه با اشاره به ولایت مداری حضرت خدیجه(س)، اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) بعد از بیعت این بانوی بزرگوار به وی فرمود که باید برای کامل شدن ایمانت با حضرت علی(ع) بیعت کنی که حضرت خدیجه(س) نیز این کار را انجام داد.    

حجت الاسلام مومنی با اشاره به این که حضرت خدیجه (س) برخلاف عموم زنان دوران خود که مبتلا به فرهنگ جاهلی بودند، از خانواده حق‌ طلب و روشن‌ فکری برخوردار بود، اضافه کرد: مادر این بانوی بزرگوار در عصر قریش یکتاپرست بود و به فرهنگ زمان آلوده نشده بود.

وی با بیان این که حضرت خدیجه(س) به دلیل ارتباط با شخصیت‌ های علمی و مباحث آن ‌ها به هوش سرشار و بصیرت رسیده بود اضافه کرد: این بانوی بزرگوار بر خلاف عموم زنان هم عصر خود، فعالیت اجتماعی داشت.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به شخصیت اجتماعی حضرت خدیجه(س)، گفت: این بانوی بزرگوار بزرگ ‌ترین شبکه اقتصادی جزیره ‌العرب را مدیریت می‌کرد.

وی یادآور شد: حضرت خدیجه(س) به واسطه جانفشانی ‌هایی که در راه اعتلای اسلام و نبوت حضرت محمد (ص) داشت ام‌ المؤمنین شد و خداوند، حضرت زهرا(س) را در دامان این بانوی بزرگوار پرورش داد.

این استاد حوزه با تاکید بر این که دارایی حضرت خدیجه(س) ضامن بقای دین اسلام شد، تصریح کرد: اگر دارایی و ثروت این بانوی گرامی نبود، در شعب ابیطالب پرونده دین بسته شده بود.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به تبلیغات برخی رسانه های وابسته به افکار وهابیت مبنی بر این که حضرت خدیجه(س) قبل از ازدواج با نبی مکرم اسلام(ص) ازدواج کرده و فرزند داشته است، گفت: بنده در این زمینه تحقیق کردم و تمام این حرف ‌ها پوچ و بیهوده است و این بانوی بزرگوار در سن 40 سالگی در حالی که با هیچ کسی ازدواج نکرده بود، با پیامبر اکرم(ص) پیمان زناشویی بست.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) در هنگام وفات از رسول اکرم(ص) درخواست کرد که ایشان این بانوی بزرگوار را غسل کرده و به خاک بسپارند اضافه کرد: این بانوی گرامی همچنین از نبی مکرم اسلام(ص) خواستند از حضرت فاطمه زهرا(س) مراقبت کند.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که حضرت خدیجه کبری(س)، از حضرت زهرا(س) درخواست کرد، عبایی که خاتم‌الانبیا(ص) در هنگام نزول وحی بر تن داشت، کفن این بانوی بزرگوار شود، افزود: در این هنگام جبرئیل هم کفن دیگری را از طرف خداوند برای حضرت خدیجه(س) آورد و به این ترتیب این بانوی گرامی اسلام با دو کفن به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha