جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 347058
۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
دین اسلام

حوزه/ اسلام، شادی را برای انسان به ارمغان آورده و راه رسیدن به شادی و نشاط و بهره‏مندی کامل از آن را پیش روی او نهاده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام هادی، شب گذشته در سلسله جلسات پرسمان دینی، در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی، به موضوع «عوامل مادی و معنوی شادی و نشاط» پرداخت و گفت: شادی یک نوع احساس رضایتمندی است که موجب سلامتی جسم و روح انسان می‌شود، زیرا هنگامی که جسم و روح سالم باشد، بی تردید عقل و خرد نیز عملکردهای سالمی را برای زندگی انسان تدارک می بیند.

وی با اشاره به اینکه، شادی و نشاط هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی مقوله بسیار اثرگذاری است، بیان داشت: جامعه‌ای که از نشاط برخوردار نباشد، کم تحرک، ناامید و بدون انگیزه خواهد بود و پیامدهای منفی را به دنبال دارد.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: کسی که در دنیا با شادی و سرور زندگی کند، در آخرت هم که ادامه حیات دنیوی است، شاد و مسرور است، اما فردی که در دنیا آشفته، غمگین، نگران، مضطرب و فقیرانه زندگی کند، در آخرت هم اثری از آرامش، شادی و نشاط برای او نیست.

وی ادامه داد: آیین آسمانی اسلام که دینی کامل و جامع است، با توجه به نیازهای انسان و زمینه‌های کمال و تکامل او در جلوه‌های مختلف، نگاهی همه سویه به این پدیده داشته و برای تجدید توان و کسب نشاط و طراوت روحی، راهکاری به نام خرسند سازی همنوعان را ارائه کرده و آن را از خصلتهای خداجویان دانسته است.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: هرگاه توفیق الهی یا اموری که از جنس رضای خداوند است نصیب ما شود، آن را مقدر یا مقرر شده از سوی خدای متعال بدانیم، در این صورت شادمان و مسرور خواهیم بود.

حجت الاسلام هادی با بیان این که ذکر و یاد خدا، سبب نشاط و توجه به مقصد و حرکت می شود، افزود: ذکر زبانی پایین ترین سطح ذکر است، اصل ذکر، قلبی و عملی است که از مصادیق آن می‌توان به نماز جمعه، خدمت به دیگران، همدلی، همدردی و ... اشاره کرد.

وی، خواندن دعای با شور و حال و نماز با حضور قلب، کمک به نیازمندان، نوازش یتیمان، صلهارحام و ... از سفارش‏های دین اسلام و تعالیم پرمحتوای آن است که سرور و نشاط وصف ناپذیری را به دنبال دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha