یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی

مدیر حوزه علمیه خوزستان خطاب به طلاب گفت: دشمن نه برای امروز شما و مردم، بلکه برای 30 سال آینده ایران برنامه ریزی و استراتژی تدوین کرده است و فعالیت اسلامی را در 700 اتاق فکر رصد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی،  درجمع  روحانیون مبلغ مدرسه علمیه سفیران هدایت امام علی بن ابی طالب(ع) اهواز، که در نمازخانه مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد، به تشریح بخشی از فعالیت های جاسوسی نظام سلطه پرداخت و اظهار داشت: پس از دوران معاویه بدترین هجمه ها علیه معارف و سیره پاک اهل بیت(ع) در این برهه رخ داده است؛ به طوری که هم اکنون حدود 700 اتاق فکر در آمریکا، تنها با هدف رصد فعالیت های دین مبین اسلام و بررسی نقاط ضعف و قوت مسلمانان راه اندازی شده است.

امام جمعه موقت اهواز، سازمان شورای روابط آمریکا را یکی از 700 اتاق فکر مطالعاتی آمریکا عنوان کرد و افزود: بودجه همین سازمان شورای روابط آمریکا، برابر همه هزینه های اجرایی یک کشور است.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) با اشاره به برنامه های مطالعاتی اتاق های فکری آمریکا، بیان داشت: در این اتاق های فکری نظام سلطه، به طور سالانه 35 هزار مقاله، چهار هزار و دویست گزارش و سیصد جلد کتاب حاوی مطالبی پیرامون نحوه مبارزه با معارف اهل بیت(ع)، شیوه منحرف کردن مردم از راه دین و قرآن، راه کارهای براندازی نظام جمهوری اسلامی، جلوگیری از نفوذ و گسترش آرمان های دین مبین اسلام و ... ، منتشر می شود.

این تحلیل گر مسایل سیاسی خاورمیانه، در ادامه به برگزاری «جلسات استماع» در اتاق های فکری آمریکا، اشاره و تصریح کرد: پس از تدوین مقالات، گزارشات و کتب محتوایی، همه آنها در کمیته ای با عنوان «جلسات استماع» بررسی می شوند؛ به طوری که در این جلسات، می بایست دو نفر متفکر ایرانی ضد دین، آنها را مطالعه کنند و این جلسه، بدین صورت برگزار می شود که نویسنده هر مقاله یا کتاب، مطلب خود را برای آن دو نفر قرائت می کند و اگر آن مقاله مورد تأیید قرار گرفت، در شورای روابط خارجی آمریکا راه می باید.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با بیان این که دستور کار سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا، در شورای روابط خارجی این کشور مصوب می‌شود، گفت: پس از آنکه مقالات مورد تأیید کمیته استماع قرار گرفت، آنها در شورای روابط خارجی آمریکا، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته در صورت موافقت به دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا جهت برنامه ریزی و به کارگیری آن در کشورهای اسلامی ارائه می‌شود.

دشمن برای  آینده جهان اسلام برنامه ریزی کرده است

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این که دشمن بر روی 30 سال آینده جهان اسلام، به ویژه ایران برنامه ریزی کرده، اظهار داشت: روحانیان مدرسه علمیه سفیران هدایت امام علی بن ابی طالب(ع)، آگاه باشید و بدانید که دشمن نه برای امروز شما و مردم، بلکه برای 30 سال آینده ایران برنامه ریزی و استراتژی تدوین کرده است، اگر شما به فکر زندگی کنونی مردم هستید، دشمن به فکر فردا و فرداهای جامعه است، به فکر این است که چگونه می توان مردم 30 سال آینده ایران و جهان اسلام را از آموزه های ناب اسلام جدا کرد؛ و حال آنکه ما چه می کنیم و دشمن چه می کند!.

بنیان اساسی دشمن مبارزه با اسلام و آموزه های اسلام است

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به سخنان هوشمندانه مقام معظم رهبری در خصوص اقدام های خصمانه جهان استکبار علیه نظام اسلامی ایران، گفت: مقام معظم رهبری بیش از 14 سال پیش در سخنانی بیان کرده بودند که «دشمن مطالعه کرده و گفته است: اگر ما نتوانیم موج انقلاب اسلامی را در درون ایران کنترل کنیم، این موج به جهان اسلام سرایت می کند و دیگر قابل مهار کردن نخواهد بود» و حال آنکه مشاهده می شود این بیداری اسلامی تا جایی به پیش رفته است که یک نیروی بین المللی از ادیان و مذاهب مختلف برای دفاع و حراست از کشور سوریه به میدان آمده و با تکفیری های مشرک مبارزه می کنند.

وی در ادامه بیان داشت: دشمن پیش بینی کرده بود که اگر نتواند جلوی گسترش و نفوذ انقلاب اسلامی ایران در جهان را بگیرد، هیچگاه قادر به کنترل خاورمیانه نخواهد بود؛ از این رو اقدام به انجام فعالیت های گسترده در زمینه مسایل فرهنگی و اقتصادی، با هدف جلوگیری از گسترش معارف اسلامی کرده بود، که خوشبختانه با یاری خداوند متعال، تیر دشمنان به سنگ خورده و نتوانست جلوی این رود خروشان مردم آزادی خواه و مسلمان جهان را بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با طرح این سؤال که «در این برهه از زمان، چه باید کرد؟ آیا باید دست روی دست گذاشت و شاهد دسیسه های خصمانه دشمنان و به بار نشستن آنها بود!؟» خطاب به طلاب حاضر در مراسم، گفت: ممکن است ما بخوابیم! اما دشمن هیچ گاه از فعالیت های فرهنگی ضد دینی خود دست بر نداشته و لحظه ای هم متوقف نمی شود؛ چرا که بنیان اساسی و فلسفه وجودی او مبارزه با اسلام و آموزه های اسلام است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در ادامه افزود: ما متاسفانه خواب بوده ایم که دشمن آرام آرام، بیش از 80 میلیارد دلار برای منحرف کردن مردم در قاهره و الأهز و ... هزینه کرده و ما تنها به بیان چند روایت و حدیث، آن هم در همین مساجد اطرافمان بسنده کرده ایم.

  تبلیغ، بزرگترین فعالیت یک روحانی در دروان طلبگی است

امام جمعه موقت اهواز، در بخش دیگری از سخنان خود، پرداختن طلاب به امر تبلیغ را بزرگترین فعالیت یک روحانی در دوران زندگی طلبگی او عنوان کرد و گفت: بی تردید زمانی که در امر تبلیغ، خود و زندگی و خانواده خودتان را وقف اسلام و مسلمین کردید، هیچ گاه رنج و سختی به شما نخواهد رسید و همواره مورد لطف و رحمت ویژه خداوند متعال و امام زمان(ع) هستید، اما به محض این که خود را در قید و بند خانه و کاشانه و معیشت زندگانی خویش اسیر کردید، منتظر امواج مشکلاتی باشید که از هر طرف به شما حمله ور می شوند.

وی در ادامه به بیان روایتی در خصوص فضیلت ترویج معارف و مبانی دین مبین اسلام در جامعه پرداخت و اظهار داشت: در روایت آمده است؛ «آنهایی که برای خدا به امر تبلیغ دین مشغول می شوند، در روز محشر نوری درخشان از عمامه های آنان صادر می شود، به طوری که کل محشر با نور آن روشن می شود».

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی افزود: آری این چنین است؛ به راستی که تبلیغ دین مبین اسلام اجری عظیم در پیشگاه خداوند متعال دارد که کوتاهی از آن نیز همچون پاداش عظیم آن، عواقبی دردناک به همراه خواهد داشت.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان سخنان خود، تبلیغ معارف اسلامی را سربازی برای آقا امام زمان(عج) دانست و گفت: با قدرت و توکل به خدا راه خود را ادامه دهید و از هیچ چیزی هم حراس نداشته باشید، که انشاءالله این راه به سربازی امام زمان (عج) منتهی می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha