پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله ایمانی - شیراز

حوزه/ امروزه دنیا و جامعه خودمان نیاز دارد که بتوانیم اسلام را با زبان قابل فهم و با ادبیاتی که برای مخاطبین امروز مطرح است، معرفی نماییم.

آیت الله ایمانی، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در فارس گفت: شرایط امروز روحانیت و طلبه ها، مدارس علمیه، شرایط خاصی است چرا که در عصر ارتباطات و فناوری قرار گرفته ایم و باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

نماینده و لی فقیه در استان فارس، اضافه کرد: طلاب و روحانیون مدارس علمیه ما توجه داشته باشند، امروزه دنیا و جامعه خودمان نیاز دارد که اسلام را با زبان قابل فهم و با یک ادبیاتی که برای مخاطبین امروز مطرح است، بتوانیم معرفی کنیم که این کار هم به خواندن درس  و به تحقیق، مطالعه و دقت فراوان احتیاج دارد.

وی تاکید کرد : طلاب امروز باید در منابر و سخنرانی های خود به بیان مطالب صحیح و با سند  بپردازند و از تفسیر به رای ها بپرهیزند .

امام جمعه شیراز ادامه داد: ادبیاتی را که طلاب و روحانیون ما می خواهند بیان کنند باید قابل فهم باشد و این به راحتی پیدا نمی شود،  لذا آنها باید به دنبال مطالعه رفته و از همین دوران طلبگی به جای گفتگو های بیهوده و گپ زدن های بی مورد ، بعضی از مجلات علمی را مطالعه کنند تا هم ادبیات و گفتگو را در ضمن این مطالعه برداشت کنند و هم مطلبی علمی را یاد بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha