پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مرویان حسینی تبلیغات خراسان رضوی

حوزه/ هرجا مبلّغ توانمندی حضور پیدا کرده، آسیب های اجتماعی، انحرافات اخلاقی، آمار طلاق و نزاعات دسته جمعی، خرافه گرایی و بحران های فکری و روانی کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی، تبلیغ دین را از رسالت های اصلی روحانیت خواند و گفت: جریان تبلیغ به عنوان یک فرایند موثر فرهنگ ساز، شالوده مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی را شکل می دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در جریان سازی اجتماعی و مدیریت افکار و رفتار جامعه ایرانی در  طول قرن ها، نیرومندترین حرکت، مربوط به تبلیغ در مناسبت های اسلامی با ادبیات دینی بوده و در این راستا، رسالت روحانیت، در کنار مردم بودن و انتقال سبک زندگی اسلامی در یک تلاش مستمر و پویاست.

وی افزود: در سال ۱۳۹۳ بیش از ۶۰۰ مبلّغ دانش آموخته حوزوی به شهرستان ها و روستاهای بزرگ استان خراسان رضوی و نیز حاشیه شهر مشهد با خانواده های خویش هجرت کردند و در کنار مردم و تحمل تلخ و شیرین زندگی، اقدام به تبلیغ نموده اند.

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به همکاری بیش از ۲۴۰۰ نفر مبلّغ در مناسبت های مذهبی با اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، خاطر نشان کرد:  در سال 93 در مجموع بیش از 470 هزار نفر روز کارکرد تبلیغی مبلّغان خراسان بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه با بیان اولویت های کاری مبلّغان در مناطق تبلیغی، ابراز داشت: اقامه نماز جماعت، تعظیم مناسبت های مذهبی و ملی، ارتباط با مدارس آموزش و پرورش، آموزش احکام شرعی و قرآن، برگزاری دعاهای هفتگی، فرهنگ سازی و قف و زکات، کنترل و آموزش مهارت مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، مشروبات الکلی و...، ارائه مشاوره دینی، گفتمان دینی و پیگیری مطالبات فرهنگی اجتماعی مردم و حتی خدمات عمرانی در محل، از اولویت های کاری مبلّغان در مناطق تبلیغی است.

براساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، وی اضافه کرد: فرایند تبلیغ نیازمند به تکمیل و کارآمدی بیشتر و کیفی سازی دائمی دارد و توانمند سازی مبلّغان و مهارت آموزش آنان از مأموریت های جدّی سازمان تبلیغات می باشد.

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به تاثیرگذاری روحانیت، تصریح کرد: هرجا مبلّغ توانمندی حضور پیدا کرده، آسیب های اجتماعی، انحرافات اخلاقی، آمار طلاق و نزاعات دسته جمعی، خرافه گرایی و بحران های فکری و روانی کاهش یافته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha