جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ اگر دشمن روش مقابله خود را با مسلمانان تغییر داد، مسلمانان حق ندارند در خانه خود بنشینند و بگویند ما که در امان هستیم و وظیفه ای نداریم؟ در این زمینه باید همانند آنها عمل کرده و علیه آنها اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در جمع طلاب و فضلای حوزه در قم، گفت: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی و انقلاب مبارک اسلامی، پیاده شدن احکام دین است.

استادحوزه خاطرنشان کرد: یکی از احکام مهمه اسلام این است که مسلمانان نسبت به سایر مسلمین و مظلومین عالم نیز بی تفاوت نباشند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)اطهار(ع)کرد: اگر فریاد یک انسان مظلوم به گوش یک مسلمان رسید و آن مسلمان ترتیب اثرنداد، مسلم نیست واین مساله از مسلمات دین است.

مقابله و مواجهه دشمن با اسلام مختص به یک منطقه خاص نیست

وی گفت: امروز، دشمنان اصلی اسلام، مقابله و مواجهه خود را با اسلام مختص به یک منطقه خاص قرارنداده اند؛آمریکا سلاح و خلبان و نیروهای آموزشی به عربستان می فرستاد تا عربستان به یمن حمله کند.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: اسرائیل گروهی به نام داعش ایجاد می کند و آنها را به جان دنیای اسلام می اندازد؛ اگر دشمن روش مقابله خود را با مسلمانان تغییر داد، مسلمانان حق ندارند در خانه خود بنشینند و بگویند ما که در امان هستیم و وظیفه ای نداریم؟ در این زمینه باید همانند آنها عمل کرده و علیه آنها اقدام کنیم.

عضو جامعه مدرسین افزود: امروز کسی نمی تواند بگوید که از آنجا که من ایرانی هستم بر ما لازم نیست که در این صحنه نبرد علیه باطل حضور پیدا کنم؛ البته ممکن است مسئولان بر اساس مصالح مجوز حضور را مدتی ندهند، ولی این مساله همیشگی نیست.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: دشمنان داعش را ایجاد کرده اند و هدف آن ریشه کن کردن اسلام است؛ آنان قوی تر از گذشته شده اند؛ دشمنی دشمنان امروزه با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست، زیرا به برکت انقلاب اسلامی اسلام در حال رشد است.

مدافعین حرم از مجاهدین در راه خدا هستند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)اظهارکرد: امروزه تردیدی نیست که کسانی که در مرزهای سوریه و عراق در مقابل داعش و گروه های دیگر به شهادت می رسند از مجاهدین در راه خدا هستند؛ این افراد از کسانی که به آیات قرآن کریم عمل کردند.

وی گفت: شیعیان نسبت به اعتاب مقدسه و حرم اهل بیت(ع) حساسیت خاصی داریم، زیرا هویت ما هستند؛ داعش اول آثار باستانی بسیاری از نقاط اسلامی را از بین برد به این دلیل که اگر روزی به کربلا و نجف رسید همین کار را انجام دهد.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: این اعتاب مقدسه و بارگاه ها، هویت شیعه هستند؛ این اعتاب، پایگاه توحید است؛ ولی وهابیت نادان این اماکن را نماد شرک می دانند.

وی افزود: امروزه همه انسان هایی که در مسایل نظامی و سیاسی دستی بر آتش دارند، می دانند که هدف همه این فعالیت های دشمنان، ایران است؛ اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروزه ایران اسلامی وضع عجیبی پیدا کرده بود.

خطر اصلی مولدان داعش هستند

استاد حوزه خاطرنشان کرد: درمساله دفاع از حرم و مقابله با داعش و آنچه که منبع اصلی داعش است باید اقدام جدی شود؛ رهبر انقلاب فرمود، داعش خطر اصلی نیست، بلکه خطر اصلی مولدان داعش یعنی آمریکا و اسرائیل است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهارکرد: دفاع از حرم اهل بیت(ع) انسان را به بالاترین درجه شهادت می رساند؛روزگاری دشمن به پشت خانه انسان می رسد و مجبور به دفاع می شویم، ولی زمان دیگری

باید هزاران کیلومتر راه را طی می کند تا دشمن را از همان نقطه از بین ببرد.

روحانیت پیشگام است

وی گفت: شهدای حرم از جهات فکری و روحی و دینی و ایمانی به مراتب عالیه ای می رسند؛ همانگونه که در ایام جنگ شهدای روحانیت از نظر نسبت بر تمام اقشار برتری داشتند، امروز نیز روحانیت در این عرصه پیشگام است.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: زمانی که بسیج روحانیت در ابتدای انقلاب در حوزه ایجاد شد، آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) مسئول بسیج روحانیت بود؛ در آن زمان ایشان در ملاقات با امام آمار شهدای روحانیت را خدمت ایشان عرضه کردند و امام نیز کاملا متاثر و اشک ریزان شدند.

شهادت ۲۴ روحانی مدافع حرم

وی افزود: 24 روحانی در عرصه دفاع از حرم به شهادت رسیده اند و این مساله نشان می دهد که حوزه علمیه ما در این جهت همچون جهات دیگر پیشگام بوده است؛ اگر ایران در این عرصه وارد نشده بود امروز سوریه و عراق در دهان داعش قرار داشت و معلوم نبود چه بلایی سر مسلمانان می آمد.

حماقت عربستان ذاتی است

استاد حوزه خاطرنشان کرد: طلاب باید نسبت به جریان هایی این چنین توجه خاص داشته باشند؛ حزب الله یکی از نعمت های بزرگ خداوند بر شیعه و جامعه مسلمین بوده است؛ اگر حزب الله نبود امروز اسراییل بسیاری از کشورهای اسلامی را گرفته بود؛ عربستان با حماقت ذاتی که دارد متوجه نمی شود که اگر حزب الله نبود، اسرائیل امروزه حاکم مکه و مدینه بود.

حوزه قم همراه حزب الله است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهارکرد: دشمن درجه یک حزب الله، عربستانی است که ماندنش را مدیون مقابله جدی حزب الله با اسرائیل است؛ خوشبختانه جامعه مدرسین هینتی را خدمت سید حسن نصرالله اعزام کردند و به ایشان گفتند که حوزه علمیه و اساتید و مراجع همراه با حزب الله لبنان هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha