دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه / نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: حزب الله سهم کمی در نبرد سوریه دارد اما هرگاه نیاز باشد در بالا بردن سطح مشارکت خود تردید نمی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از العهد، حجت الاسلام والمسلمین نبیل قاووق نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: حزب الله تا کنون فقط با قسمت کمی از توان خود در جنگ سوریه حضور داشته است و هر زمان نیاز به مشارکت بیشتر در این نبرد باشد، بدون تردید با شهامت و اراده ای قوی وارد می شویم.

وی ادامه داد: همه حمایت کنندگان گروه های تکفیری در سوریه این مطلب را باید بدانند؛ زیرا این عهدی است که برای حمایت از مردم و وطن خود بسته ایم، همان گونه که با محاصره شدگان در شهرهای فوعه و کفریا عهد بسته ایم یاریشان کنیم پس بدانید ورود ما در این جنگ، با شجاعت و دلاوری تمام و نشأت گرفته از وظیفه ملی انسانی و اخلاقی ماست.

تحولات سوریه، نقاب را از چهره عربستان کنار زد

شیخ قاووق همچنین اشاره کرد: از مهمترین نتایج این جنگ کنار رفتن نقاب از چهره سیاست های نظام عربستان سعودی بود که جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه را مستقیما حمایت میکند و همچنین این نبرد نشان داد فرستادن سلاح از طریق عربستان برای النصره و تکفیری ها در حلب و ریف جنوبی آن با اجازه آمریکا صورت می گیرد. همان گونه که دیگر بر کسی پوشیده نیست که اسرائیل و عربستان نمی خواهند داعش و النصره در سوریه شکست بخورند.

طرح مشترک آمریکا، عربستان و ترکیه شکست خورده است

وی با بیان اینکه گروه های تکفیری از 3 ماه پیش هر روز تلاش می کنند تا نبرد حلب را با نقشه و پشتیبانی آمریکا عربستان و ترکیه به پایان برسانند گفت: همه این تلاش های در حالی است که در تحقق این هدف ناکام مانده اند چرا که به اعتراف معارضان سوری، غیورمردان مقاومت در 4 روز گذشته توانستند خساراتی سنگین به تکفیری ها وارد کنند که نتیجه آن 167 کشته و صدها زخمی برای تکفیری ها بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha