چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سید علی فضل الله عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان در دیدار  هیئتی از انجمن سیاستگذاری و آموزش مسائل دینی این کشور

حوزه / صرفا راه حل نظامی برای مقابله با فتنه های جهان اسلام و پدیده های خشونت باری که در حال گسترش است کافی نیست و اگر علت واسباب آن از بین نرود، منجر به گسترش دایره خشونت می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی فضل الله عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان در دیدار  هیئتی از انجمن سیاستگذاری و آموزش مسائل دینی این کشور، تلاش بیشتر برای ارائه اسلام با همان چهره نورانی که پیامبر اکرم (ص) آن را آوردند ضروری خواند و گفت: اسلام از تعصب و تبعیض نژادی دور است و در شرایط کنونی که تروریستها با نام دین و با شعار الله اکبر دست به جنایت می زنند ، باید چهره حقیقی اسلام را معرفی کرد.

وی خواستار مقابله با فتنه‌ها، چه فتنه مذهبی یا دینی یا سیاسی یا ملی شد و گفت: مقابله با فتنه در گرو تقویت "انسانیت" در جامعه بشری است. "انسانیت"، ارزشی است که ادیان آسمانی و پیامبران برای تثبیت و تحکیم آن آمدند.

سید فضل الله خاطر نشان کرد: صرفا راه حل نظامی برای مقابله با فتنه های جهان اسلام و پدیده های خشونت باری که در حال گسترش است کافی نیست و اگر علت واسباب آن از بین نرود، منجر به گسترش دایره خشونت می شود.

واکنش به حوادث اخیر تروریستی در آمریکا و فرانسه

وی حوادثی را که در آمریکا و فرانسه رخ داده است و هم‌چنین کسانی که مسلمانان را مسؤول این اتفاقات دانستند و خواستار اخراج آنان از کشورهای غربی شدند محکوم و تاکید کرد: اسلام در مقابل جنایت‌هایی که به نام او مرتکب می شود، مسؤول نیست.

عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان افزود: تنها راه رهایی از بحران کنونی، حرکت جمعی برای خاموش ساختن کانون تنش‌ها در دنیای عرب و اسلام و برقراری امنیت و ثبات است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha