پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان، ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی روز شنبه در زینبیه گفت: این اقدامات هیچ دستاورد میدانی برای تروریست ها در پی ندارد و بیش از هر چیز دیگر نشان دهنده ناتوانی آنها در رویارویی نظامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه ای انفجار تروریستی روز شنبه در زینبیه دمشق را محکوم کرد و گفت: تروریست ها معمولا هرگاه گرفتار شکست و نا امیدی می شوند به عملیات تروریستی پناه می برند.

در این بیانیه آمده: هرگاه که فضای حاکم بر جهان اسلام و مسلمانان، فضای رحمت و مغفرت است، تروریست ها تلاش می کنند نشانه های رحمت را با اقدامات تروریستی خود از بین ببرند و انفجار تروریستی محله زینبیه نیز با هدف از بین بردن فضای معنوی ماه مبارک رمضان صورت گرفت و در غیر این صورت این اقدامات هیچ دستاورد میدانی برای تروریست ها در پی ندارد و بیش از هر چیز دیگر نشان دهنده ناتوانی آنها در رویارویی نظامی است.

علمای لبنان در ادامه این بیانیه با اشاره به نشست وزرای دفاع ایران، روسیه و سوریه در تهران، حمایت خود را از هرگونه تصمیم این نشست در راستای آزادسازی سوریه اعلام کردند و در ادامه به ترکیه در مورد حمایت از تروریست ها هشدار دادند و از جامعه بین الملل خواستند در صورت استمرار دخالت های ترکیه در امور سوریه، این کشور را تحریم کنند.

تجمع علمای مسلمان در ادامه با تجلیل از پیروزی های میدانی ارتش عراق در برابر تروریست ها، از نیروهای بسیج مردمی خواست خانواده های فلوجه را به محل امنی منتقل کنند و به کسی اجازه ندهند فتنه مذهبی به راه بیندازد؛ چراکه مساله عراق یک مساله سیاسی است.

این بیانیه همچنین ضمن محکوم کردن افزایش فشارها و تحریم ها علیه حزب الله، از دولت لبنان خواست تدابیری بیندیشد تا این تحریم ها بر مؤسسات آموزشی، درمانی و اجتماعی تاثیری نداشته باشد، زیرا این مؤسسات در اصل مؤسساتی انسانی هستند که از بار فشار اقتصادی بر دوش مردم می کاهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha