جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسیحیان سوریه به خانواده‌های فقیر افطاری می‌دهند

حوزه/ کلیسای اعظم ارتودوکس سوریه اعلام کرد: اشتراک غذا با خانواده‌های فقیر مسلمان تنها حرکت ساده‌ای در راستای اعلام همبستگی مسیحیان با ساکنان مسلمان این شهر می‌باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، مسیحیان شهر حلب در راستای همدردی و به منظور اعلام همبستگی با مسلمانان نیازمند این شهر جنگ زده در سوریه، برای خانواده‌های مسلمانی که در ماه مبارک رمضان به شدت با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند و در همسایگی آنان سکونت دارند، مواد غذایی تهیه کرده و به آنان افطار می‌دهند.

اعضای کلیسای اعظم ارتودوکس سوریه در حلب به خانواده‌های بسیار فقیر مسلمان که در ناحیه سلیمانیه، محله عمدتا مسیحی و ارامنه نشین زندگی می‌کنند، افطاری می‌دهند. افطاری تهیه شده توسط خانواده‌های مسیحی درکلیسای سنت افرایم سوری، کلیسای جامع اسقف اعظم در میان ساکنان مسلمان توزیع می‌شود.

در این میان کلیسای اعظم ارتودوکس سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشتراک غذا با خانواده‌های فقیر مسلمان تنها حرکت ساده‌ای در راستای اعلام همبستگی مسیحیان با شهروندان و ساکنان مسلمان این شهر می‌باشد.

کلیسای اعظم سوریه همچنین اضافه کرد: امیدواریم این حرکت در دراز مدت به ایجاد همزیستی مسالمت آمیز میان گروه‌های مذهبی مختلف سوریه و قومیت‌های مختلف کمک کرده و وضعیت آرامش و مدارای پیش از جنگ را ایجاد کند.

شهر حلب بزرگترین شهر سوریه است که پیش از جنگ 2.3 میلیون جمعیت داشته است اما اکنون گفته می‌شود که جمعیت این شهر به کمتر از 1 میلیون نفر رسیده است. طبق آمارهای اعلامی بحران سوریه و حضور نیروهای تکفیری تروریستی منجر به کشته شدن بیش از 270 هزار تن از شهروندان این کشور شده و آمار کشته شدگان همچنان رو به افزایش می‌باشد. همچنین بیش از 4.6 میلیون شهروند سوری از این کشور گریخته و اکنون در دیگر کشورها به عنوان پناهندگان جنگی زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علوی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَّوَدَّةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ قَالُوَاْ إِنَّا نَصَارَى