پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دمشق

حوزه/ ماه رمضان امسال، چیزی که در سوریه جلب توجه می کند، فراوانی مغازه های بسته است؛ به گونه ای که بسیاری از تاجران از بازار خارج شده و به اصطلاح ورشکست شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امسال اتفاقات و درگیری های سوریه و ویرانگری تروریست ها در این کشور گویی آداب و سنت های دیرین و کهن مردم این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

اکثر مردم سوریه در سال های گذشته و پیش از حمله تروریست ها به این کشور پیش از فرا رسیدن ماه رمضان خود را برای استقبال از این ماه آماده می کردند و بازارها حدود یک هفته پیش از ماه رمضان شلوغ و پر رونق می شد، به گونه ای که عبور و مرور در شهرها سخت می شد.

اما امسال چیزی که در سوریه جلب توجه می کند فراوانی مغازه های بسته است، به گونه ای که بسیاری از تاجراتن خُرد از بازار خارج شده و به اصطلاح ورشکست شده اند و تمام اینها به کاهش قدرت خرید مردم و نابسامانی اوضاع سوریه تحت تاثیر حمله تروریست ها و تخریب زیرساخت های این کشور توسط داعش باز می گردد؛ شاید طبق گفته مغازه داران، بازارها شلوغ باشد، اما کسی توان خرید ندارد و کسی هم که برای خرید خوراکی وارد مغازه ها می شود مقدار بسیار اندکی تهیه می کند .

بنا به گفته اهالی دمشق با وجود این که بیشتر مردم برای بیدار شدن سحر، به وسایل و ابزارهای الکترونیکی عادت کرده اند، اما باز هم سحری خوان با طبل و اشعار قدیمی خود در بیشتر محله های دمشق حضور دارد و مردم را برای سحری بیدار می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha