پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام قوامی در مراسم تشییع پیکر احمد مکیان طلبه شهید مدافع حرم در پردیسان قم

حوزه/ پیامبر(ص) فرمودند ،اگر فردی هشت خصلت داشته باشد؛ خداوند او را با پیامبران و صدیقین و شهدا و صالحین محشور خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین قوامی عصر امروز در مراسم تشییع پیکر طلبه شهید احمد مکیان در پردیسان قم با اشاره به ویژگی‌های شهدای حرم گفت: شهدای مدافع حرم برای آرامش ما به حلب و خان طومان می‌روند تا از حرم عمه سادات دفاع کنند.

وی بیان کرد: در اثر این خون‌های پاک تمام مناطقی که شیطان تسخیر کرده بود یک به یک آزاد می‌شود؛ با رشادت‌های این شهدای بزرگوار به زودی فلوجه و رقه آزاد خواهند شد.

امام جمعه پردیسان ابراز داشت: شهید مکیان از حافظان قرآن بود که با رشادت در جبهه‌ها حق علیه باطل حضور پیدا کرد و با اینکه تنها یک سال از دوران طلبگی‌اش گذشته بود توانست یک‌ساله راه صدساله از طی کند و از همه علما پیشی بگیرد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر(ص) فرمودند، اگر فردی هشت خصلت داشته باشد؛ خداوند او را با پیامبران و صدیقین و شهدا و صالحین محشور خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی با بیان اینکه پیامبر(ص) شهدا را در کنار پیامبران و صدیقین قرار داده است افزود: کسی که توشه راه برای حاجی فراهم کند و سبب شود که مکه نرفته‌ای به مکه رود، اسیری را آزاد کند، یتیمی را تیمار کند، گمراهی را هدایت نماید، گرسنه‌ای را سیر کند، تشنه‌ای را سیراب کند و در روزهای داغ تابستان روزه بگیرد هشت خصلتی هستند که در دنیا امروز فراموش شده‌اند و اگر رعایت کنیم با پیامبر(ص) و شهدا محشور خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه تنها هشت ماه از عقد شهید مکیان می‌گذرد گفت: باید از همسر شهید مکیان که اجازه دادند در ابتدای زنگی مشترک وارد ین مسیر شوند تجلیل کرد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha