جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمد علی قلی زاده

حوزه/ همسر شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمد علی قلی زاده گفت: وی بیش از هر چیز روی رعایت مسایل دینی و شرعی و همچنین دفاع از ولایت فقیه تاکید و حساسیت فوق العاده ای داشت.

خانم ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به روحیه ساده زیستی و شهادت طلبی شهید حجت الاسلام و المسلمین قلی زاده اظهار داشت:  او در مسئولیت های مختلفی که در نمایندگی ولی فقیه در سپاه داشت، همیشه یک مساله را در صحبت هایش مدنظر قرار می داد و آن هم این که از خدا بخواهیم که عاقبت به خیر شده و مسیر زندگی دنیایی اش به شهادت ختم شود.

وی با بیان این که شهید قلی زاده به هیچ وجه انسان بی تفاوت و یا کم تفاوتی نسبت به تحولات کشور و عرصه بین المللی نبود، افزود: آن شهید می گفت وقتی انسان تصاویر مربوط به کشته های سوریه و عراق و جنایات بی شرمانه داعش را در تلویزیون می بیند، نمی تواند طاقت بیاورد.

هنوز هم ندای "هل من ناصر حسین(ع)" بلند است

وی همچنین گفت: این شهید بزرگوار تاکید می کرد که امروز اگر گوش و چشم دل را باز کنیم متوجه می شویم که ندای هل من ناصر حسین بار دیگر به گوش می رسد و اگر ما واقعاً بخواهیم جواب فرزند حضرت زهرا(س) را بدهیم، باید به هر شکل ممکن در دفاع از حرم اهل بیت(ع) بکوشیم.

این همسر شهید اضافه کرد: وی همچنین به این نکته اشاره می کرد که امروز وظیفه ماست در برابر اسلام هراسی غرب و کاری که این داعشی ها در مسیر خواست و اهداف غربی ها و صهیونیست ها انجام می دهند، بایستیم و از اسلام واقعی دفاع کرده و آن را به همه جهان بشناسانیم.

وصیت نامه 5 صفحه ای به دستخط شهید

وی در ادامه با اشاره به این که شهید قلی زاده، دی ماه سال گذشته در جریان عملیات آزاد سازی نبل و الزهرا به فیض عظیم شهادت نائل آمد، بیان داشت: ایشان در تاریخ 11 دی ماه 94 یعنی چند روز قبل از شهادت در قالب 5 صفحه دست نویس وصیت نامه ای نوشته و در آن ضمن حلالیت طلبی از همه دوستان و اقوام و خویشان، توصیه هایی هم به اعضای خانواده داشته است.

وی افزود: در این وصیت نامه از پسرشان که 17 سال دارد خواسته اند به درسشان اهمیت داده و در صورت تمایل وارد حوزه شوند، همچنین به دخترشان هم توصیه کرده در هر شرایطی روی مسایل شرعی و دینی و به خصوص حجاب حساس بوده و مراقب باشد خدای ناکرده با گناه کردن، دل امام زمان (عج) را نشکند.

وی ادامه داد: ایشان همچنین در وصیت نامه اش خطاب به خواهران و برادران بسیار سفارش مادر را کرده و به طور کلی نیز در طول زندگی  نسبت به مادرش بسیار مهربان بود و تا جایی که می توانست به وی خدمت می کرد و حتی برای زیارت کربلا هم مادرش را در اولویت قرار می داد.

مسایل دنیوی برایش اهمیت خاصی نداشت

ابراهیمی همچنین گفت: شهید قلی زاده هیچ گاه در طول زندگی درگیر و بند مسایل دنیوی نبود و این که حالا حقوقم کم است یا زیاد، برایش مهم نبود بلکه همواره دغدغه اش این بود که برای جامعه اسلامی و مجموعه سپاه و بسیج نیروی مفیدی باشد.

وی افزود: یکی از ویژگی های بارز ایشان که دوستان و همکارانش نیز بارها تصدیق کرده اند ، مهربانی و خوش اخلاقی بود و این که حتی الامکان کمکی به دیگران برای رفع گرفتاری هایشان بکند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این ها به نماز خیلی اهمیت می داد و همواره سعی می کرد نماز را به جماعت و در مسجد اقامه کند و اهتمام زیادی به خواندن نماز شب و خواندن زیارت عاشورا و دعای کمیل داشت.
آرزویی که تبدیل به واقعیت شد

همسر شهید روحانی مدافع حرم تصریح کرد: آن شهید خیلی وقت پیش چند مرتبه به من می گفت که دوست دارم به سوریه بروم، اما به خاطر شغلم به من اجازه نمی دهند؛ با این حال تلاش زیادی کرده بود تا اعزام شود، تا این که چند روز قبل از اعزام به طور قطع اعلام کرد برنامه سفرش جور شده و راهی است.

وی افزود: این را هم بگویم قبل از رفتن من را آماده پذیرش همه مسائل کرده بود، به عنوان مثال وقتی به بهانه های مختلف صحبت از مظلومیت ائمه اطهار(ع) می شد اشک می ریختم که ایشان می گفت اشک ریختن شعار نباشد، بلکه باید در عمل هم اثبات کرد که مدافع ائمه هستیم، الان هم وقتی حرم اهل بیت در خطر است باید ثابت کنیم که عاشق اهل بیت هستیم.

ماجرای خواب خادم حرم حضرت معصومه(س)

همسر شهید قلی زاده ابراز داشت: یکی از خادمان حضرت معصومه(س) نقل می کند ایشان را در خواب دیده و از او پرسیده که آیا در آنجا به شما سخت نمی گذرد که شهید قلی زاده هم جواب می دهد، نه اینجا با همه شهدا جمع می شویم و خدمت امام زمان(عج) می رسیم.

وی با بیان این که توصیه همیشگی شهید قلی زاده این بود که قدردان و مدافع ولایت فقیه باشیم، گفت: ایشان می گفت ما اگر نعمت بزرگ ولایت فقیه را در کشورمان نداشتیم چه بسا وضعیتی بدتر از عراق و سوریه پیدا می کردیم و عزت و امنیت امروز را نداشتیم.

وی در خاتمه بیان داشت: ایشان می گفت اگر من به سوریه می روم به خاطر حمایت از ولی فقیه است که نائب امام زمان(عج) می باشد و امروز ما باید دین خدا را یاری کنیم و این تکلیف مرز و جغرافیایی نمی شناسد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha