جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم تشییع پیکر احمد مکیان طلبه شهید مدافع حرم در پردیسان قم

حوزه/ مراسم تشییع پیکر احمد مکیان طلبه شهید مدافع حرم عصر امروز در منطقه پردیسان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» پیکر احمد مکیان طلبه بسیجی و حافظ کل قرآن کریم که در جبهه حق علیه باطل در کشور سوریه به مقام والای شهادت نائل آمد عصر امروز از منطقه پردیسان قم هزاره چهارم مجتمع موسوی دامغانی به سمت مسجد حضرت زینب "س" در مراسم با شکوهی با حضور جمع کثیری از طلاب و روحانیون و مردم شهید پرور قم تشییع شد.

شهید احمد مکیان یکی از روحانیون و ورزشکاران جوان خوزستانی بود که در شهرک طالقانی ماهشهر دیده به جهان گشود و سپس در خانواده‌ای مذهبی و روحانی در آبادان تربیت یافت، پدر این شهید والامقام از روحانیون معروف آبادان به شمار می‌رود.
 
این جوان خوزستانی از چندی پیش به دفاع از حریم حرم در سوریه به این کشور اعزام شد و پس از نبرد با تکفیری‌ها سرانجام فدایی حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) شد و نامش به عنوان یکی از شهدای مدافع حرم آبادان و ماهشهر به ثبت رسید.
 
شهید مکیان یکی از حافظان قرآن کریم خوزستانی و طلبه مدرسه علمیه امام رضا (ع) قم بود که در سن 21 سالگی در روز سه‌شنبه 18 خردادماه برابر با اول ماه مبارک رمضان در سوریه به فیض عظیم شهادت نائل شد.

شهید مدافع حرم مکیان از رزمندگان لشکر فاطمیون بود و به همین خاطر وصیت کرده در کنار همرزمان افغانستانی خود در قطعه 31 مدافعان حرم بهشت معصومه(س) به خاک سپرده شود.

پیکر این شهید حافظ قرآن فردا چهارشنبه پس از حضور در مراسم ترتیل خوانی حرم حضرت معصومه(س)، به سمت بهشت معصومه(س) تشییع خواهد شد.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید آمده است:‌ از همه شما تقاضا دارم طوری عزاداری نکنید که باعث خوشحالی دشمنان شود، جشن بگیرید تا کوردلان بدانند ما سعادت را در شهادت می‌دانیم. اگر کسی از اهل فامیل و دوستان و آشنایان خدای نکرده گفت "فلانی رفت و ای‌کاش زنده بود و..." به ایشان بگویید که "احمد جایش خوب است و شما فکری به حال خود بکن که هنوز جا مانده‌اید".

انتهای پیام313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    رحمة الله علیه الهی شهادت نصیب ما بگردان
  • سعید IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    رحمة الله علیه الهی شهادت نصیب ما بگردان