جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برلزوم رصد و ارایه آثار علمی جدید اساتید حوزه به خصوص در حوزه علوم قرآنی تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عصر  دوشنبه در مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم در مجتمع شهید کلهری قم برگزار شد گفت: با وجود حوزه مبارک قم، انتظارات از این شهر و استان بسیار زیاد است.

وی افزود: هر ساله تازه های قرآنی فراوانی در حوزه علمیه خلق و کشف می شود، ولی این تازه های قرآنی در اتاق های درس ها و نهایتا در متن کتاب ها، محبوس می ماندند؛ این مسایل تاثیرات شگرفی در عرصه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و.. دارند، ولی این مسایل هنوز به عرصه عمل نرسیده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: آنچه مورد انتظار است آن است که تازه های علمی قرآنی و حدیثی و علمی حوزه های علمیه و علمای دین در قم باید رصد و به دنیا معرفی شود.

وی اظهارکرد: یکی از صفات قرآن، مصدق بودن است؛ مصدق بودن یعنی آنکه قرآن کریم هرآنچه در تورات و انجیل آمده است را تصدیق می کند؛ بالاتر از مصدق، عنوان مهیمن است که به این معنی است که حافظ اصول شرایع سابقه است.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: از نظر مشرب قرآنی، یک مسلمان در صورتی ایمان کاملی دارد که علاوه بر آنچه در قرآن آمده ایمان دارد، بلکه به آنچه به حضرات عیسی و موسی(ع) نازل شده ایمان داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه  گفت: به دلیل اینکه بزرگان و مراجع قم ارتباطات گسترده ای با قرآن داشته و دارند باید از این مباحث علمی استفاده کرد و این مباحث را به دنیا عرضه نمود؛ تولید علمی که رهبر انقلاب روی آن تاکید دارند در حوزه علمیه قم انجام می شود ولی این تولیدات باید به دنیا عرضه شود.

وی اظهارکرد: کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند نظر کرده های خداوند هستند و تا زمانی که خدا به کسی نظر نکند وی را دراین عرصه ها هدایت نمی کند و بزرگان وفعالان قرآنی ما نشانی از همین هدایت الهی هستند.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: هر سال باید تازه های قرآنی از اساتید حوزه گرفته و معرفی شود زیرا این اساتید هر ساله به تازه های گسترده در این زمینه دست می یابند که باید از آنها سوال شود و این تولیدات فاخر علمی را در اختیار مردم قرار دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha