شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر این که انقلاب اسلامی ایران با اراده پروردگار متعال به وقوع پیوست، گفت: شناخت عمیق امام خمینی(ره) شرط حفظ و حراست از انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در اربیل، در جمع مردم با اشاره به آیه 55 سوره مبارکه مائده "إِنَّما وَلِيُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ"، تصریح کرد: ملت ایران وانقلاب اسلامی از مصادیق این آیه است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: در این آیه پروردگار متعال می فرماید که اگر از تبعیت اسلام اصیل و قرآن و عترت دست برداشتید، فکر نکنید که اسلام مهجور می ماند و یا از بین می رود، بلکه خود قومی می آورد که آنها را دوست دارد و آنها نیز پروردگار را دوست دارند و این افراد نسبت به مومنان متواضع هستند و وقت و زمان خود را در خدمت به خلق خدا قرار می دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: افرادی که این خصوصیات را دارند شامل فضل و رحمت پروردگار هستند و این خصوصیات شامل هر فرد و یا هر ملتی نمی شود.

انقلابی متفاوت با دیگر انقلاب ها

وی در ادامه انقلاب اسلامی ایران را اراده خداوند متعال دانست و گفت: در اوایل انقلاب عده ای آن را با انقلاب های دیگر مقایسه کرده و ادعا می کردند که همانند سایر انقلاب ها، آمریکا، انگلیس و یا سایر قدرت های خارجی این انقلاب را به وجود آورده و اداره می کنند، در حالی که سال های پس از انقلاب این مسأله را اثبات کرد که انقلاب اسلامی ایران با اراده پروردگار متعال به وقوع پیوسته است.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: پس از رحلت مرجع بزرگ جهان اسلام، آیت الله العظمی بروجردی(ره)، امام خمینی(ره) عَلم اسلام را بلند کرد و آرام آرام قدم های اسلامی کردن کشور را برداشت.

ملت پای انقلاب ایستاده است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تمام فراز و نشیب ها و دشمنی ها و به خصوص دشمنی هایی که پس از ارتحال امام راحل انجام شد، با مقاومت و ایستادگی ملت تداوم یافت، چرا که ملت، این انقلاب را انقلابی دینی می دانند و نشان داده اند که همواره پای آن خواهند ایستاد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر لزوم بررسی دقیق تاریخ انقلاب اسلامی، بیان داشت: امام خمینی(ره) یک نعمت بزرگ برای مسلمین جهان و به خصوص مردم ایران اسلامی بود.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: شخصیت والای امام خمینی(ره) براساس عاشورا و ولایت شکل گرفت، به همین دلیل ملت ایران پس از 27 سال، در سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یک دست عزادار شده و عزاداری می کنند.

راهکار حراست از انقلاب

وی، شناخت عمیق امام خمینی(ره) را لازمه حفظ و حراست انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام یک مرجع تقلید متعارف نبود، بلکه شخصیتی استثنایی بود که خداوند متعال نصیب ایران اسلامی کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه با اشاره به نقش اساسی امام خمینی(ره) در از بین بردن توطئه ها و نقشه های یهود و صهیونیست، گفت: یهود در طول تاریخ تمام توان خود را برای از بین بردن اسلام به کار برد و امروز نیز با ایجاد کشور غاصب صهیونیستی، در تلاش است تا ریشه اسلام را در جهان از بین ببرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: امام خمینی(ره) با درایت و هوشیاری کامل توطئه ها و نقشه های دشمنان و به خصوص صهیونیست ها را شناخت و با آنها به مقابله پرداخت.

آیت الله فاضل لنکرانی با تاکبد بر این مساله که اگر امام(ره) نبود، امروز اثری از حوزه های علمیه، ایمان و تدین وجود نداشت، تصریح کرد: امام خمینی(ره) آمد و شیعه، امام حسین(ع)، امام زمان(عج) و مکتب اهل بیت(ع) را به جهان معرفی کرد.

پاسخ به یک سئوال

وی با طرح کردن این سئوال که هدف آمریکا و اسرائیل از تشکیل گروه های تروریستی همانند داعش چیست؟، افزود: آمریکا و اسرائیل با تمام توطئه ها و نقشه های شوم نتوانستند آسیبی به اصل اسلام برسانند، لذا با تشکیل گروه های تروریستی و تکفیری مانند داعش می خواهند اسلام را خشن معرفی کرده و ریشه آن را بخشکانند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، راهکار تداوم انقلاب اسلامی را مانوس شدن با فرمایشات و وصیت نامه امام راحل(ره) دانست و گفت: فرمایشات و وصیت نامه امام خمینی (ره) باید برای جامعه و به خصوص نسل جوان تبیین شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: ما اگر دین را از انقلاب جدا کنیم، دیگر ارزشی نخواهد داشت، چرا که دین هویت و ماهیت انقلاب ماست.

انقلابی بمانیم

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به مخالفت آمریکا و غرب با انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: دلیل مخالفت آمریکا و غرب با انقلاب اسلامی، به دلیل ماهیت آن است، چرا که اسلام در مقابل ستم و زورگویی می ایستد، لذا اگر بخواهیم انقلابی تر شویم، باید متدین تر شده و اعمالمان را با دین بسنجیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان، با اشاره به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در حرم امام راحل(ره) خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی بر انقلابی بودن تک تک آحاد جامعه و همه اقشار تاکید دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha