شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رحمانی سبزواری

حوزه/ عضو هیئت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، مخلصانه فدایی اسلام شدن را بالاترین و ماندگارترین درس امام خمینی (ره) برای همه ما توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی سبزواری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت ایام ارتحال حضرت امام (ره) ابراز داشت: امروز برای این که حوزه های علمیه ما به تعبیر مقام معظم رهبری بخواهد همچنان انقلابی بماند، بهترین الگویش راه امام و رهبری و فرمایشات این بزرگان است.

وی با بیان این که امام راحل حاضر بود همه چیزش را مخلصانه در راه خدا و تحقق اهداف متعالی اسلام فدا کند، گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی بود که به خاطر موفقیت دین خدا از همه چیز خود گذشت و نسبت به رعایت حدود و موازین دین بسیار حساس و دغدغه مند بود و امروز نیز همه ما به ویژه حوزویان باید این گونه باشیم.

این استاد حوزه با بیان این که امام(ره) اخلاق را در جان سیاست بُرد و آن را در مسیر اهداف دینی قرار داد، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حقیقتاً با رفتار الهی خود توانست سیره نبوی و علوی را در جامعه پیاده کند و امروز هم اگر سیره امام به خوبی تفسیر شود ، هر بخش آن می تواند برای اصلاح جامعه موثر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: درسی که ما باید از سیره و سبک زندگی امام عظیم الشان فرابگیریم این است که مخلصانه برای خدا کار کنیم و در برابر دشمنی ها و فشارها از اصول دینی و انقلابی خود به هیچ وجه کوتاه نیاییم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha