یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نسخه جدید مجموعه آثار امام (ره)

حوزه / به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) دومین نسخه از نرم افزار مجموعه آثار حضرت امام خیمنی(ره) در قالب کتابخانه الکترونیکی تولید و به زودی عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در سالگرد رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، دومین نسخه از کتابخانه دیجیتال مجموعه آثار حضرت امام خمینی سلام الله علیه که توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) تولید شده است به ‌زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این گزارش می افزاید: متن کامل ۷۶ عنوان کتاب در ۱۶۳ جلد فارسی و عربی مشتمل بر عناوینی که اکثر آنها به قلم حضرت امام رحمه الله علیه و برخی از آنها تقریر مباحث علمی ایشان در موضوع اخلاق، اصول، تفسیر، عرفان، فقه، فلسفه، کلام و سیاست می‌باشد، محتوای این کتابخانه الکترونیکی را تشکیل می‌دهد.

بر اساس این گزارش؛ فقه، اصول فقه، اخلاق، تفسیر، فلسفه، کلام، عرفان، سیاست از جمله موضوعات این نرم افزار ارزشمند است.

همچنین کتاب‌هایی از جمله؛ تحریر الوسیلة، تهذیب الأصول، شرح چهل حدیث، تفسیر سوره حمد، تقریرات فلسفه،  دیوان امام (سلام الله علیها) و صحيفه امام (سلام الله علیها) از جمله کتب این نرم افزار جدید می باشد.

لازم به ذکر است در این مجموعه آثار متن ۶ عنوان از كتب حضرت امام (سلام الله علیه) به زبان انگلیسی در ۲۷ جلد موجود است که عبارتند از؛ « Disciplines of the prayer »، « The Greatest Jihad (Combat with the Self)»، « Forty Hadith»، « Sahifeh»، « The Last Message» و « Islamic Government».

این  گزارش با اشاره به اینکه « متن چهار دوره از زندگی‌نامه حضرت امام (سلام الله علیها) از تولد تا رحلت » از دیگر محتوای این اثر فاخر است، می افزاید: نمایش ۲۷۲ عکس و ۱۲ سخنرانی مهم از مناسبت‌های مختلف به همراه فیلم زندگانی امام (سلام الله علیها) به زبان فارسی و عربی در این مجموعه آثار ارائه شده است.

«امکان مقایسه دو متن از یک یا دو کتاب مورد نظر»، « جستجو در ابواب و سرفصل‌های کتب برنامه از طریق فهرست گزینشی»، « ارائه قابلیت‌های پژوهشی و ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه، با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات» از جمله امکانات و قابلیت های فنی و پژوهشی این محصول جدید از سوی مرکز نور می باشد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha