پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

حوزه/ اين عضو جامعه مدرسين با انتقاد شديد از اينكه پوشش هاي نامناسبي كه براي زنان در تهران توزيع شده،‌ گفت: برخورد كردن با اين مسائل بعد از اينكه مانتوي نامناسب به دست مردم رسيد آغاز مي شود، در حالي كه اين پرسش مطرح است چرا هنگام توليد و عرضه اين پوشش ها بيدار نبوديم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت که در دفتر مرحوم آیت الله العظمی فاضل برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، اظهار داشت: از اینکه اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت براساس مسئولیت دینی و الهی همفکری و همیاری کرده تا اهداف اسلام، انقلاب و رهبری تجلی پیدا کند، باید خدا را شکرگزاری کرد. 

وی تصریح کرد: در متون دینی تاکید شده کلید اصلی رفع همه مشکلات اعتقادی، اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی عمل به مبانی اهل بیت(ع) است.

*تشکیل حوزه های علمیه از مصادیق عمل به مبانی اهل بیت(ع) است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه عمل به مبانی اهل بیت(ع) از راه های گوناگون امكان پذير است، ابراز داشت: تشکیل حوزه های علمیه و ترغیب مردم به زیارت ائمه معصومین(ع) از مصادیق عمل به مبانی اهل بیت(ع) است. 

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به این که براساس گزارش ها، هرساله آمار زائرین اهلبیت(ع) در قم، مشهد، شهرری و شیراز رو به افزایش است، خاطرنشان ساخت: امروز به برکت نظام اسلامی و مجموعه های فرهنگی و دینی شاهد تحولی عظیم هستیم که قابل قیاس با گذشته نيست.

وی تصریح کرد: امروز در هر صحن و رواق حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، برنامه های مذهبی برگزار مي شود که باید قدردان باشیم.

عضو جامعه مدرسین افزود: استفاده از چهره های مطرح در برنامه هاي سخنرانی حرم اهل بیت(ع) بسیار ارزشمند است.

*رسانه ملی از دهه کرامت بهره برداری کند

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه بر لزوم تقویت برنامه های مذهبی و فرهنگی در کشور تاکید کرد و گفت: رسانه ملی می تواند از دهه کرامت بهره برداری زیادی داشته و کلام معصومین(ع) را به نسل جوان منتقل کند.      

*مردم را برای سعادت دنیا و آخرت تشویق به زیارت کنیم

وی با بیان اینکه نباید سمت و سوی زیارت را فقط در گروی رفع گرفتاری مطرح کرد، ابراز داشت: امروز باید به مردم در ایران و خارج از کشور تاکید کرد كه برای تعالی و سعادت دنیا و آخرت، به زیارت اهل بیت(ع) برویم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: امروز با دشمنی هایی که برای اسلام و شیعه وجود دارد بهترین راه معرفي مباني اهل بيت(ع) است.

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: استفاده از مسائل نمادین و ظاهری در سطح شهر و جامعه ارزشمند است؛ اما نباید بر محتوا غلبه پیدا کند. 

*انتقاد از پوشش های نامناسب در تهران

وی در ادامه با انتقاد شديد از اينكه پوشش هاي نامناسبي براي زنان در تهران توزيع شده است،‌ گفت: برخورد كردن با اين مسائل بعد از اينكه مانتوي نامناسب به دست مردم رسيد آغاز مي شود؛ چرا هنگام توليد اين پوشش هاي نامناسب بیدار نبودیم؛ این پوشش هاي نامناسب اقدامي خنثی کننده درجهت کارهای فرهنگی است.

عضو جامعه مدرسين افزود: متاسفانه پوشش هاي نامناسب از مانتو فراتر رفته و لباس های دیگری آمده که مشخص نيست کجا فکر و طراحی می شود.     

رئيس مركز فقهي ائمه اطهار(ع) با تاكيد بر اينكه امروز بايد مسئله چادر یا پوشش مناسب را در جامعه حل کرده باشیم، ابراز داشت: كسبه باید بدانند فروش یک لباس مستهجن و بدن نما، علاوه بر اينكه حرام است؛‌ خیانت به فرهنگ، نظام و شهداء مي باشد.

*تأکید بر آسیب شناسی مشکلات فرهنگی

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: مسئولان و نهادهاي فرهنگي بايد به آسیب شناسی مشکلات فرهنگی كشور بپردازند.

وی در ادامه بر لزوم توجه بیشتر به حضور در حرم اهل بیت(ع) و مجالس ائمه معصومین(ع) تاکید کرد و گفت: بشر نیازمند هدایت است و حضور در مجالس اهل بیت(ع) سبب انذار، تذکر و دلگرمی انسان می شود.    

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) همچنين بر لزوم تقویت مبانی دینی مردم تاکید کرد و گفت: همه باید حول اهل بیت(ع) و قرآن گردهم آیند و بیشتر باید مردم را با مبانی دینی آشنا کنیم.  

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: مجموعه های فرهنگی کشور کلام اهل بیت(ع) را با ترجمه های خیلی روان و وزیبا به نسل جوان ارائه دهند؛ چرا که هرکدام از احادیث می توانند مشکلات روحی و عقیدتی را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه باید شخصیت حضرت معصومه(س) را به زنان و دختران جامعه معرفی کرد، گفت: تاکید سه امام معصوم(ع) بر وجوب بهشت برای زائران حضرت معصومه(س) نشان دهنده عظمت علمی ایشان می باشد و کل بشر نیازمند به کریمه اهل بیت(ع) است.   

*ولایی ترین روحانی، امام خمینی(ره) بوده است

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه ریشه انقلاب در ولایت است، ابراز داشت: بنده ولایی ترین روحانی را در طول تاریخ، امام خمینی(ره) می دانم و باید مسئله ولایت اهل بیت(ع) را برای مردم به خوبی تبیین کرد.

انتهاي پيام/313/33 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha