یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دانشی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حوزه علمیه قم را یکی از نهادهای پیش رو درعرصه اعتلای فرهنگی و مذهبی و علمی استان قم دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین دانشی عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه جشن رمضان و تجلیل از خادمان قرآن کریم گفت: یکی از مهمترین رویدادهای قرآنی در ماه مبارک رمضان، برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت بود که با همکاری معاونت فرهنگی و قرآنی شهرداری قم اجرا شد.

وی افزود: این نمایشگاه با 80 غرفه در بخش موسسات و ناشران و هنرمندان قرآنی و بخش ویژه کتاب، کتاب کودک و بخش ویژه نرم افزار علوم قرآنی و اسلامی و برنامه های جنبی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه یارانه 20 درصدی به فعالان این عرصه تخصیص داده شد و خریداران از این تخفیف استفاده کردند؛ در شب های برگزاری نمایشگاه، نشست های تخصصی قرآنی در این عرصه برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: برگزاری کرسی تفسیر قرآن، توسط استاد بهرامپور در مسجد انصارالحسین، از ابتدای ماه رمضان از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی اظهارکرد: برگزاری کرسی تلاوت قرآن ویژه برادران و خواهران در این ماه از دیگر برنامه های مهم استان قم بود که این برنامه در بخش خواهران توسط موسسه نورالیقین با حضور گسترده بانوان قرآنی برگزار شد.

وی افزود: برنامه های قرآنی شاه بیت فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ 100 موسسه فعال در استان قدس در زمینه قرآنی به فعالیت می پردازند؛ قم مرکز فعالیت های قرآنی و علمی و تفسیری و عرصه قرآن و عترت در کشور است که ظرفیت بسیار ارزنده ای است که باید بیش از پیش مورد توجه دستگاه های فرهنگی و مسوولان قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی خاطرنشان کرد: اگرچه فعالیت های این حوزه، بعضا کارکرد ملی دارد ولی خادمان قرآن این خواسته را دارند که بیش از پیش این فعالیت ها باید برای مردم و فعالان قمی صورت گیرد؛ شهروندان قمی در وهله اول باید در اولویت هدف گیری فعالیت تمام موسسات فرهنگی قرار گیرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: خوشبختانه برش های شهرستانی و استانی برای حوزه علمیه قم تعیین شده است و حوزه علمیه قم فعالیت خاصی برای رشد و اعتلای فرهنگی در شهر قم در نظر گرفته است که این روند می تواند به اعتلای فرهنگی این شهر بیانجامد.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی اظهارکرد: در این نمایشگاه هر شب، مصحف های قدیمی به فعالان نمایشگاه تحویل داده شد و هر شب 3 هزار جلد مصحف نو به مردم اهدا شد؛ در واقع مردم قم استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه و این حرکت قرآنی به عمل آوردند.

وی افزود: در شش ماهه دوم سال، نمایشگاه بزرگ مفاهیم و تفسیر قرآن در استان قم برگزار می شود تا قابلیت های عالی این استان در این زمینه به منصه ظهور برسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: در این مراسم از فعالان عرصه کتاب نیز تجلیل می شود که شامل مدیر برترین غرفه بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران و همچنین ناشر برتر سال 94 جمهوری اسلامی ایران هستند که این دو ناشر از فعالان فرهنگی استان قم به شمار می روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha