شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبدالرحیم زهتاب

حوزه/ شکل گیری حوزه علیمه قم به عنوان مرکز عظیم اسلامی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) نشان از آن دارد که برکات وجودی ایشان در ایران درک شده، البته باید به این امر توجه کرد که حضرت جایگاهی جهانی دارند و مسلمانان شیعه از سراسر جهان به زیارت حرم مطهر بانوی کرامت مشرف می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحیم زهتاب در گفتگو با خبرنگار «حوزه»در اصفهان، جایگاه شخصیتی بانوی کرامت حضرت معصومه(س) را  بسیار والا دانست و گفت: در روایات اشاره شده بهشت هشت درب دارد و 3 درب به سوی قم باز می شود، در روایتی از امام صادق(ع) آمده بانویی از فرزندان من در قم دفن می شود که فاطمه دختر موسی است و با شفاعتش شیعیان وارد بهشت می شوند.

استاد حوزه ادامه داد: جایگاهی که علمای معاصر برای آن حضرت قائل بوده و هستند، بسیار رفیع است، شکل گیری حوزه علیمه به عنوان مرکز عظیم اسلامی در جوار بارگاه ملکوتی آن حضرت نشان از آن دارد که برکات وجودی ایشان در ایران درک شده، البته باید به این امر توجه کرد که حضرت معصومه(س) جایگاهی جهانی دارند و مسلمانان شیعه از سراسر جهان به زیارت ایشان مشرف می شوند.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) ارادت خاصی به حضرت معصومه(س) داشتند تا آنجا که اشعاری به زبان های فارسی و عربی در مدح و شرح خصلت های ایشان توسط امام(ره) سروده شد، یکی از معروف ترین سروده های امام در این باب، قصیده ای 44 بیتی است که خصوصیات اخلاقی حضرت معصومه(س) با خصوصیات اخلاقی بانوی دو عالم حضرت فاطمه کبری(س) مقایسه شده است.

حجت الاسلام زهتاب تصریح کرد:  امروز قم مرکز نشر فرهنگ ناب اسلامی در تمامی جهان است و باید گفت مراجع بزرگ به برکت کریمه اهل بیت(ع) رشد کردند و جهان شیعه و عالم اسلام خود را مدیون و وام دار این بانو و حضور مرقد ایشان در قم می داند.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha